Σύγκρουση πλοίων – Πειραιάς: Ποιο είναι το ναρκοθηρευτικό πλοίο «Καλλιστώ»

Σύγκρουση πλοίων – Πειραιάς: Ποιο είναι το ναρκοθηρευτικό πλοίο «Καλλιστώ»

Θρίλερ με το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού που συγκρούστηκε με πλοίο του εμπορικό στο λιμάνι του Πειραιά.

Συναγερμός έχει σημάνει από το πρωί της Τρίτης (27/10) στο λιμάνι του Πειραιά, μετά τη σύγκρουση του ναρκοθηρευτικού πλοίου «Καλλιστώ», με εμπορικό πλοίο.

Η σύγκρουση έχει προκαλέσει τον τραυματισμό δυο μελών του πληρώματος ενώ 21 άνθρωποι βρέθηκαν στη θάλασσα τη στιγμή του ατυχήματος.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η σύγκρουση ήταν πολύ ισχυρή και επί της ουσίας έχει κόψει την πρύμνη του «Καλλιστώ». Το πολεμικό πλοίο έχει πάρει μεγάλη κλίση και γίνεται επιχείρηση για να ρυμουλκηθεί και να μη βυθιστεί έξω από το λιμάνι του Πειραιά.

Ποιο είναι το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ»

Το πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας. Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.

Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEY και χαρακτηριστικά Μ – 40.

Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας.

thireos-tou-kallistw.jpgΟ θυρεός του «Καλλιστώ»hellenicnavy.gr

Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).

Διαστάσεις: 60/10/3,4 μέτρα

Εκτόπισμα: 750 τόν.
Πρόωση: 2 MTU 8V 396 74K 1080HP (805KW)Diesel βοηθητική 1 MTU8V396 74K765HP(570KW),2 έλικες, 1 προωθητής πρώρας (bow thruster)
Ηλεκτρομηχανές 3 MTU6R183 TE52 200KW

Ταχύτητα: 15 κόμβοι
Πλήρωμα: 45
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 30mm, 2 πολυβόλa 7,62χιλ
Συστήματα Εντοπισμού ναρκών: 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105, και 2 υποβρύχια οχήματα PLUTOPLUSΣυστήματα Μηχανικής Ναρκαλιείας.

Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Vosper Thornycroft στο Southampton της Μ. Βρετανίας. Παραδόθηκε στο Βρετανικό Ναυτικό στις 14 Ιανουαρίου του 1988. Παραδόθηκε στην Ελλάδα από το Βρετανικό Ναυτικό σαν όρος για ναυπήγηση πυραυλακάτων στην Σαλαμίνα, μαζί με το ιδίου τύπου Ν/ΘΗ ΕΥΡΩΠΗ. Η ύψωση της Ελληνικής σημαίας έγινε την 28η Φεβρουαρίου του 2001.