Αγόρια εναντίον κοριτσιών στα σχολεία: Διαβάστε ποιοι είναι νικητές στην αριστεία!

Αγόρια εναντίον κοριτσιών στα σχολεία: Διαβάστε ποιοι είναι νικητές στην αριστεία!

Τα κορίτσια έχουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις, τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο. Αυτό επιβεβαιώνουν, για ακόμα μια φορά, τα στατιστικά δεδομένα του Υπουργείου Παιδείας για τα ποσοστά των αρίστων της σχολικής χρονιάς 2015-2016.

Σχεδόν διπλάσιο είναι το ποσοστό των κοριτσιών που τερμάτισαν με άριστα στον γυμνασιακό κύκλο, σε σχέση με το αντίστοιχο των αγοριών, ενώ στο Λύκειο μία στις τρεις μαθήτριες κατάφερε να εξασφαλίσει δελτίο προόδου με βαθμολογία 19 και άνω, με άριστα το 20.

Σύμφωνα με αναλυτικά στοιχεία, που δημοσιεύει η εφημερίδα "Φιλελεύθερος", συνολικά το 23,4% των παιδιών του Γυμνασίου αρίστευσαν κατά την περσινή σχολική χρονιά, εκ των οποίων 30,3% ήταν κορίτσια και 16,7% ήταν αγόρια. Στα Λύκεια, δε, καταγράφηκε νέο ρεκόρ αρίστων, καθώς ανήλθε στο εντυπωσιακό 29,4%.

Όσον αφορά στον παράγοντα φύλο, και σε αυτή την περίπτωση είναι ξεκάθαρη η υπεροχή των κοριτσιών, αφού σε ποσοστό 36,2% οι σχολικές τους επιδόσεις χαρακτηρίστηκαν με άριστα. Το αντίστοιχο ποσοστό των αγοριών ήταν 20,1%.

Παγκόσμιο το φαινόμενο

Το φαινόμενο αυτό, βέβαια, δεν παρατηρείται μόνο στην Κύπρο. Πολλές είναι οι διεθνείς έρευνες, που τεκμηριώνουν ότι τα κορίτσια εξασφαλίζουν ψηλότερους σχολικούς βαθμούς.

Μια καναδική μελέτη, που δημοσιεύτηκε το 2014 σε επιστημονικό έντυπο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι παγκοσμίως, τον τελευταίο αιώνα, τα κορίτσια έχουν το προβάδισμα στη βαθμολογική κούρσα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από περισσότερες από 300 έρευνες, που αφορούσαν στη βαθμολογία περίπου 539.000 αγοριών και 595.000 κοριτσιών σε πάνω από 30 χώρες, μεταξύ των ετών 1914-2011.

Με βάση τα δημοσιεύματα στον Τύπο, η πιο πάνω μελέτη έδειξε ότι οι βαθμοί των κοριτσιών συστηματικά υπερέχουν των αγοριών και η διαφορά είναι μεγαλύτερη στα θεωρητικά-γλωσσικά μαθήματα, σε σχέση με τα θετικά.

Γιατί υπερέχουν τα κορίτσια

Όσον αφορά στα πιθανά αίτια της διαχρονικής υπεροχής των κοριτσιών, οι ερευνητές την αποδίδουν, κυρίως, σε κοινωνικούς και πολιτισμικούς παράγοντες. Για παράδειγμα, πολλοί γονείς ενθαρρύνουν περισσότερο τα κορίτσια, απ' ό,τι τα αγόρια, να διαβάσουν.

Επίσης, έχει παρατηρηθεί πως τα κορίτσια τείνουν να διαβάζουν καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς, σε αντίθεση με τα αγόρια, που παραδοσιακά εστιάζουν, κυρίως, στα τελικά διαγωνίσματα.

Σε άλλη έρευνα, που έγινε το 2006 από καθηγητές Γνωστικής Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, διαπιστώθηκε ότι στην ηλικία του Δημοτικού τα κορίτσια υπερτερούν, σε σχέση με τα αγόρια, στην ικανότητα να αυτοπειθαρχούν. Αυτό συνεισφέρει στο να έχουν καλύτερους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα.

Επίσης, τα κορίτσια ξεκινούν το διάβασμα στο σπίτι νωρίτερα από τα αγόρια, που θέλουν σχεδόν το διπλάσιο χρόνο μέχρι να τελειώσουν τις εργασίες τους.

Τα αγόρια, πρωταθλητές της σχολικής αποτυχίας

Σε αντιστοιχία με τα παραπάνω, τα ποσοστά σχολικής αποτυχίας των αγοριών εναι υψηλότερα από εκείνα των κοριτσιών.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας για την προηγούμενη σχολική χρονιά: Τον Ιούνιο συνολικά 2.871 μαθητές του Γυμνασίου έμειναν ανεξεταστέοι, εκ των οποίων τα αγόρια ήταν 2.002 και τα κορίτσια μόλις 869.

Στο Λύκειο, οι ανεξεταστέοι του Ιουνίου ανήλθαν σε 1.166. Τα αγόρια ήταν 723 και τα κορίτσια 443.