Γνωρίστε το FIR Λευκωσίας - Πόσα εκατομμύρια μπαίνουν στα κρατικά ταμεία (XΑΡΤΕΣ)

Γνωρίστε το FIR Λευκωσίας - Πόσα εκατομμύρια μπαίνουν στα κρατικά ταμεία (XΑΡΤΕΣ)

Καμία επικοινωνία με την Άγκυρα - Παρεμβάσεις από την Τύμπου

Του Γιώργου Μιχαηλίδη

Όλοι ακούμε για το FIR Λευκωσίας. Πρόκειται για το χώρο εναέριας κυκλοφορίας που ελέγχεται από την Κυπριακή Δημοκρατία. Το Newsbomb μετά από έρευνα, αποκαλύπτει, ότι ετησίως και παρά τις παραβιάσεις από το παράνομο Αεροδρόμιο της Τύμπου εισρέουν στα ταμεία της Κυπριακής Δημοκρατίας 65 εκατομμύρια ευρώ.

Διαβάστε εδώ όλες τις ειδήσεις της ημέρας

Από που προέρχονται

Το ποσό των 65 εκατομμυρίων προέρχεται από: 

Πρώτο: Τα τέλη διαδρομής στη βάση των χιλιομέτρων που διανύει ένα αεροπλάνο εντός του FIR Λευκωσίας.

Δεύτερο: Το κόστος παροχής υπηρεσιών μέσω του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας των αεροσκαφών που πετούν στο FΙR Λευκωσίας.

Η έμμεση αναγνώριση

Ο εκτελεστικός διευθυντής του Μεσογειακού Ινστιτούτου Ασφάλειας Πτήσεων Χρίστος Πέτρου μιλώντας στο Newsbomb αποκάλυψε ότι «πολλά εκατομμύρια ευρώ κερδίζει η Κυπριακή Δημοκρατία και από τις υπερπτήσεις τουρκικών αεροσκαφών που πετούν από την Τουρκία προς δυτικά ή ανατολικά,κάτι που αποτελεί έμμεση αναγνώριση». Τα αεροσκάφη που θα προβούν σε υπερπτήσεις πάνω από το FIR Λευκωσίας και προέρχονται από το FIR Άγκυρας, 10 λεπτά προτού το πράξουν, λόγω του ειδικού καθεστώτος που επικρατεί πρέπει να ενημερώσουν τις κυπριακές Αρχές.

Ο κ. Πέτρου ξεκαθάρισε ότι δεν προκύπτουν έσοδα, λόγω μη αναγνώρισης, από τα αεροπλάνα που προσγειώνονται στο παράνομο Αεροδρόμιο Τύμπου».

ΠΕΤΡΟΥΘ copy

Τα 65 εκατομμύρια συγκεντρώνονται από το Eurocontrol και στη συνέχεια διοχετεύονται στην Κυπριακή Δημοκρατία.

Καμία επικοινωνία

Ο κ. Πέτρου υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως επικοινωνία μεταξύ των FIR Άγκυρας και Λευκωσίας. Όπως αποκάλυψε, οι ενέργειες που έγιναν για επικοινωνία των δυο FIR μέσω του Eurocontrol που θα ενεργούσε ως διαμεσολαβητής των πληροφοριών από την Άγκυρα στη Λευκωσία και αντίστροφα έπεσε στο κενό, αφού η Άγκυρα δεν αποδέχθηκε. Παράλληλα, ο κ. Πέτρου τόνισε τις συχνές εάν όχι καθημερινές, παραβιάσεις που γίνονται στο FIR Λευκωσίας από το παράνομο Αεροδρόμιο της Τύμπου.

 Διαβάστε επίσης: Έλεος! Κατέκλυσαν τα social media με fake βίντεο από τη συντριβή του Boeing στην Αιθιοπία

Στο χάρτη με κόκκινο Χ τα σύνορα FIR Άγκυρας - Λευκωσίας (σ.σ. Δεν υπάρχει επικοινωνία). Με πράσινο τόξο οι πτήσεις προς το FIR Λευκωσίας και με μπλε τόξο οι πτήσεις από το FIR Λευκωσίας.

XΑΡΤΗΣ 2

 

Συνολικά, από το FIR Λευκωσίας καταγράφονται 400.000 πτήσεις κάθε χρόνο. Από αυτές το 20% αφορά αφίξεις και αναχωρήσεις στα νόμιμα Αεροδρόμια της Κυπριακής Δημοκρατίας και το 80% υπερπτήσεις. Καλοί «πελάτες» του FIR Λευκωσίας είναι οι Ισραηλινές εταιρείες.

Στο χάρτη με κίτρινο χρώμα η περιοχή όπου γίνονται οι παρεμβολές από την Τύμπου στο FIR Λευκωσίας.

ΧΑΡΤΗΣ 3

 

Αυτό είναι το FIR Λευκωσίας

Τα όρια του FIR Λευκωσίας καθορίστηκαν το 1959, την περίοδο που η Κύπρος αποτελούσε αγγλική αποικία, δηλαδή αρκετά αργότερα από την προσχώρηση της Μεγάλης Βρετανίας στον ICAO το 1947. Μετά την ανεξαρτησία τα όρια δεν άλλαξαν ούτε με την προσχώρηση της Κυπριακής Δημοκρατίας στην ICAO στις 18 Δεκεμβρίου του 1961, κατά τις εργασίες τις 14ης συνάντησης του Οργανισμού στη Ρώμη. Το FIR Λευκωσίας έχει έκταση 175.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, ήτοι 19 φορές την έκταση του Εθνικού Εναέριου Χώρου.


Συνορεύει με άλλα 6 FIR, ήτοι Δυτικά με το FIR Αθηνών, Βόρεια με το FIR Άγκυρας, Βορειοανατολικά με το FIR Δαμασκού, Ανατολικά με το FIR Βηρυτού, Νοτιοανατολικά με το FIR Τελ Αβίβ και Νότια με το FIR του Καΐρου. Η δυσανάλογη έκταση του FIR Λευκωσίας, σε σχέση με το έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας, οφείλεται στο γεγονός ότι οι Άγγλοι αποικιοκράτες είχαν καταφέρει, λόγω της επιρροής τους μέσα στις δομές του ICAO, να καθοριστούν τα σημερινά όρια του FIR Λευκωσίας με σκοπό τον έλεγχο, αλλά και την οικονομική εκμετάλλευση των πτήσεων στη γεωστρατηγική περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.


Το FIR Λευκωσίας μέσα από το χάρτη

Capture copy


Τι είναι η εναέρια κυκλοφορία

Η Εναέρια Κυκλοφορία είναι το σύνολο των αεροσκαφών που βρίσκονται σε πτήση ή κινούνται επί του εδάφους στην περιοχή ελιγμών ενός αεροδρομίου. Για τη διαχείριση της Εναέριας Κυκλοφορίας έχουν θεσπιστεί κανονισμοί, από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας, τους οποίους τα κράτη μέλη είναι υποχρεωμένα να ακολουθούν. Για την περιοχή της Ευρώπης, σημαντικοί φορείς στη διαχείριση της Εναέριας Κυκλοφορίας είναι ο περιφερειακός ευρωπαϊκός οργανισμός του ICAO, γνωστός ως ECAC (European Civil Aviation Conference), ο οργανισμός Eurocontrol, το NATO, η Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες οργανώσεις που εκπροσωπούν τα συμφέροντα του προσωπικού, όπως χειριστών Αεροσκαφών, Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, καθώς και φορείς που εκπροσωπούν την κατασκευαστική βιομηχανία.