ΓεΣΥ: Ταλαιπωρία με τους προσωπικούς γιατρούς;

ΓεΣΥ: Ταλαιπωρία με τους προσωπικούς γιατρούς;

Αρκετά παράπονα των ασθενών ότι δεν εξυπηρετούνται γρήγορα από τους προσωπικούς τους ιατρούς

Της Μικαέλλας Μέσσιου

Μετράμε ήδη ένα μήνα από την εφαρμογή του ΓεΣΥ και τα πράγματα μέχρι στιγμής φαίνεται να κυλάνε ομαλά. Ή τουλάχιστον αυτό το ευρύτερο κλίμα επικρατεί. 

Αυτό όμως δεν καθησυχάζει τους πολίτες, αφού αρκετοί από αυτούς, έχουν παράπονα από τους προσωπικούς τους γιατρούς.

Συγκεκριμένα, μέσα από προσωπική εμπειρία, στον προσωπικό μου γιατρό, διαπίστωσα πως υπήρχε μια ανησυχία και τότε ρώτησα τι συμβαίνει. Αμέσως, μια κυρία εκεί μου εξέφρασε το παράπονό της πως πήρε αριθμό για να την εξετάσει ο γιατρός από το πρωί και ακόμη ήταν εκεί, ενώ είχε πάει σχεδόν μεσημέρι.

Ένας άλλος κύριος, προσήλθε μετά από αρκετή ώρα και όταν πήγε για να πάρει τον αριθμό αναμονής, η γραμματέας στην υποδοχή τον ενημέρωσε πως «δεν θα μπορέσει να τον δει σήμερα ο γιατρός» γιατί όπως ανέφερε ο γιατρός έχει ήδη συμπληρώσει τον αριθμό τον οποίο θα εξέταζε, προσθέτοντας πως μέρα με την μέρα αυτός ο αριθμός θα μειωνόταν.

Αυτό έχει γίνει και στις περιπτώσεις που ασθενείς – ηλικιωμένοι ήθελαν να δουν τον γιατρό για να τους δώσει συνταγή για να πάρουν τα φάρμακά τους.

Εύλογα, δημιουργείται η απορία, τι γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις; Τι λέει ο ΟΚΥΠΥ;

Διαβάστε εδώ τις ειδήσεις της ημέρας

Η Newsbomb, επικοινώνησε με τον Εκπρόσωπο Τύπου του ΟΚΥΠΥ, Πάμπο Χαριλάου, έτσι ώστε να λυθούν μερικές απορίες που κατά πάσα πιθανότητα θα έχει και η πλειοψηφία των πολιτών σε τέτοιες περιπτώσεις. 

Αρχικά, μας έχει ξεκαθαρίσει ο κ. Χαριλάου, πως ο κάθε γιατρός, πρέπει να λειτουργεί και να εξυπηρετεί τους ασθενείς με ραντεβού και όχι με νούμερα αναμονής. Επίσης, πρέπει ο κάθε γιατρός να διαχειρίζεται τον χρόνο του σωστά, έτσι ώστε να υπάρχει διαθέσιμος χρόνος για τα όποια επείγοντα περιστατικά.

Για παράδειγμα, όταν ξυπνήσει κάποιος και δεν αισθάνεται καλά, μπορεί να πάρει τηλέφωνο τον προσωπικό του γιατρό και ακολούθως αυτός με την σειρά του, να του πει τι ώρα μπορεί να περάσει, έτσι ώστε ο ασθενής να μην ταλαιπωρείται στην αναμονή. 

Αναφορικά με τα φάρμακα, ο κ. Χαριλάου ανέφερε πως εάν κάποιος ασθενής θέλει συνταγή, αυτό μπορεί να γίνει και τηλεφωνικά σε συνεννόηση με τον γιατρό σου, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου '19 τα κέντρα υγείας δεν θα διαθέτουν φαρμακεία και θα πρέπει οι ασθενείς να προμηθεύονται τα φάρμακά τους από τα ιδιωτικά φαρμακεία αφού πλέον τα φάρμακα στο ΓΕΣΥ έχουν παντού την ίδια τιμή αφού πλέον δεν υφίσταται η διάκριση προ του ΓΕΣΥ όπου ο ασθενής προμηθευόνταν τα φάρμακά του σε χαμηλότερη τιμή αν τα αγόραζε από το «φαρμακείο του νοσοκομείου».    

Παρόλα αυτά, παράπονα υπάρχουν και είναι λογικό απ’ ότι ανέφερε, ο κ. Χαριλάου, σημειώνοντας πως «όλες αυτές οι στρεβλώσεις που υπάρχουν, σιγά σιγά θα αλλάξουν διότι είναι ένα νέο σύστημα και σαν λαός πιστεύω, είμαστε υπάκουοι, παίρνουμε τα μηνύματα. Θα προσαρμοστεί πολύ εύκολα ο κόσμος».

Καταλήγοντας, ο κ. Χαριλάου τόνισε πως τόσο ο ίδιος όσο και οι ιατροί είναι πάντα στην διάθεση του κόσμου.