Ναυαγοσώστες: Σώζουν ζωές… χωρίς νόμο

Ναυαγοσώστες: Σώζουν ζωές… χωρίς νόμο

Τα δεδομένα με το Σχέδιο «Σαλαμίς»

Του Γιώργου Μιχαηλίδη

Για άλλο ένα καλοκαίρι οι ναυαγοσώστες ετοιμάζονται να σώσουν ζωές στα … τυφλά. Το νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει το Σχέδιο Ναυαγοσωστικής και Ασφάλειας «Σαλαμίς» βρίσκεται  σε κάποιο γραφείο της Νομικής Υπηρεσίας και δεν προχώρησε στη Βουλή για να γίνει νόμος, ενώ βρισκόμαστε στην «καρδιά» του καλοκαιριού.
 
 
Τα δεδομένα που δημιουργήθηκαν προκαλούν εκνευρισμό κυρίως στους ναυαγοσώστες, αλλά και στους βουλευτές της Επιτροπής Εσωτερικών της Βουλής που θα νομοθετήσουν και θα ψηφίσουν το νόμο.
 
«Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου»
 
Η βουλευτής του ΑΚΕΛ και μέλος της Επιτροπής Εσωτερικών Ευανθία Σάββα μιλώντας στη Newsbomb ανέφερε ότι το Σχέδιο «Σαλαμίς» εφαρμόζεται αλλά χωρίς νομοθετική κάλυψη. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει κάθε χρόνο. Δεν υπάρχει κανένα νομοθετικό πλαίσιο για τους ναυαγοσώστες. Αναμένουμε πλέον ότι τον Σεπτέμβριο με το άνοιγμα της Βουλής, το πρόβλημα αυτό θα επιλυθεί».
 
evanthia savva akel eparchia larnakas 640x400
 
Ελπίζουμε να περάσει το Σεπτέμβριο
 
Ο πρόεδρος των ναυαγοσωστών Ανδρέας Ησυχίου μιλώντας στο Newsbomb ανέφερε ότι το νομοσχεδιο πρέπει να περάσει γιατί σε διαφορετική περίπτωση ίσως προκύψει πρόβλημα με το νόμο. Πιλοτικά, το Σχέδιο εφαρμόζεται , αλλά εάν δεν προχωρήσει νομοθετικά, τότε θα έχουμε πρόβλημα».
paralia
 
Τι προνοεί το Σχέδιο
 
Πρόκειται για το πρώτο ολοκληρωμένο, ενιαίο Σχέδιο Ασφάλειας Παραλιών που εφαρμόζεται στην Κύπρο, το οποίο προσεγγίζει το θέμα της ασφάλειας των παραλιών με τρόπο ολιστικό και επιστημονικό λαμβάνοντας υπόψη τις καλές πρακτικές που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες.
Το Σχέδιο καταγράφει με σαφήνεια τα ακόλουθα: 
(α) Σχέδιο οριοθετημένης ζώνης οργανωμένης παραλίας με βάση το σχετικό διάταγμα της αρμόδιας αρχής. Πρόκειται για 85 οργανωμένες παραλίες
 
(β) Τοποθέτηση ναυαγοσωστικών πύργων ανά παραλία σύμφωνα με καθορισμένα κριτήρια τα οποία εφαρμόζονται διεθνώς.
 
(γ) Κατανομή ναυαγοσωστών ανά επαρχία, ανά παραλία και ανά πύργο βάσει διεθνών προτύπων.
 
(δ) Τομέα ευθύνης κάθε πύργου και πρόγραμμα περιπολιών.
(ε) Τομέα ευθύνης μηχανοκίνητων μέσων έρευνας και διάσωσης.
(στ) Αναλυτικό πίνακα του απαραίτητου εξοπλισμού που πρέπει να υπάρχει σε κάθε πύργο.
 
(ζ) Απαραίτητα προσόντα, ευθύνες, αρμοδιότητες και δικαιώματα ναυαγοσωστών.
(η) Νέο, διευρυμένο, Παγκύπριο ωράριο ναυαγοσωστών, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη την ανατολή και τη δύση του ήλιου αλλά και τις περιόδους αιχμής.
 
(θ) Σχέδιο κάλυψης παραλιών αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου.
 
Στο σχέδιο καθορίζεται επίσης επιχειρησιακό πρωτόκολλο ενεργειών των ναυαγοσωστών όσον αφορά την ανεύρεση αγνοουμένων.