Πέντε έργα λύνουν το κυκλοφοριακό στη Λευκωσία - Ανοίγουν οι προσφορές 8 Νοεμβρίου για Περιμετρικό

Πέντε έργα λύνουν το κυκλοφοριακό στη Λευκωσία - Ανοίγουν οι προσφορές 8 Νοεμβρίου για Περιμετρικό

Όλα τα δεδομένα με τα έργα που έρχονται σε όλες τις πόλεις

Του Γιώργου Μιχαηλίδη

Κυκλοφοριακό έμφραγμα στις πόλεις. Ακούμε καθημερινά αυτή την κλισέ φράση. Το πρόβλημα παρατηρείται σε όλες τις πόλεις και κυρίως στη Λευκωσία. Αστυνομία και Δημόσια Έργα τρέχουν και δεν φτάνουν αλλά το κυκλοφοριακό πρόβλημα παραμένει άλυτο και ταλαιπωρεί χιλιάδες οδηγούς και όχι μόνο. Ωστόσο το «νερό φαίνεται να μπαίνει στ αυλάκι» και με πέντε έργα στην Πρωτεύουσα το κυκλοφοριακό αναμένεται ότι θα πάρει ανάσα. 
 
 
Την Παρασκευή μάλιστα, η Υπουργός Μεταφορών Βασιλική Αναστασιάδη κάλεσε σύσκεψη όλων των Δημάρχων της μείζονος Λευκωσίας και μίλησαν ξεκάθαρα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πρωτεύουσα, όπου έγινε η παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδιασμού Κυκλοφοριακού της Λευκωσίας. 
 
δημΡΧΟΙ 3
 
Λεζ. Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη.
 
Η είδηση που βγήκε μέσα από τη σύσκεψη είναι ότι στις 8 Νοεμβρίου 2019 θα ανοίξουν οι προσφορές που έγιναν κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού για την υλοποίηση της πρώτης φάσης του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας. Διαλαμβάνει αυτοκινητόδρομο μήκους 7,5 χιλιομέτρων, για σύνδεση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου Λεμεσού – Λευκωσίας παρά τον κόμβο της βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου με τη λεωφόρο Τσερίου κοντά στη βιοτεχνική περιοχή Λακατάμειας. H εκτίμηση κόστους για αυτήν τη φάση ανέρχεται στα 62 εκατ. Ευρώ. Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο μάλιστα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα έργα αναμένεται να αρχίσουν στους πρώτους μήνες του 2020.
 
700x350 g754 lefkosia Page 4
 
Φωτό του περιμετρικού.
 
Ακολουθούν δυο άλλα μεγάλα έργα: Πρώτο: H υλοποίηση της σύνδεσης της λεωφ. Ακαδημίας στην Αγλαντζιά με την οδό Αθαλάσσας (δρόμος φυτωρίου).Δεύτερο: Η κατασκευή των λεωφόρων Ιπποκράτους – Αργυρουπόλεως στον Στρόβολο και Λακατάμεια.
 
 
Η σύνδεση της λεωφόρου Ακαδημίας με την οδό Αθαλάσσας θα έχει θετικές συνέπειες στο κυκλοφοριακό της Λευκωσίας ως εναλλακτική νότια είσοδος/έξοδος ανατολικά της λεωφόρου Λεμεσού, που θα εξυπηρετεί μεταξύ άλλων τους Δήμους Αγλαντζιάς και Λατσιών. 
 
ImageHandler
 
H κατασκευή των λεωφόρων Ιπποκράτους – Αργυρουπόλεως στον Στρόβολο και Λακατάμεια, ως επέκταση του οδικού δικτύου στην περιοχή ΓΣΠ, θα , αμβλύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη λεωφόρο Σπ. Κυπριανού (πρώην Τροόδους).
 
Tα δυο αυτά έργα θα προχωρήσουν μέσα από την προκήρυξη προσφορών στα τέλη του 2020 και τα έργα θα αρχίσουν το 2021. Ο περιμετρικός και τα άλλα δυο αυτά έργα θα ξεπεράσουν συνολικά τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
 
Ένα άλλο έργο που βρίσκεται στα «σκαριά» αποτελεί η παρέμβαση στην φωτοελεγχόμενη περιοχή της εισόδου Λευκωσίας (Φώτα Καλησπέρα). Πρόκειται για την κατασκευή του ανισόπεδου κυκλικού κόμβου Σταυρού στην είσοδο της Λευκωσίας, νότια του κόμβου Καλησπέρα. 
 
Κομφούζιο και στη Λεμεσό
 
Σοβαρό πρόβλημα παρατηρείται και στη Λεμεσό. Ειδικότερα οι μετρήσεις δείχνουν ότι ειδικά στους κυκλοφοριακούς κόμβους από τη Γερμασόγεια μέχρι τα Πολεμίδια υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Ωστόσο, δεν μπορούν να γίνουν πολλές παρεμβάσεις λόγω της μικρής απόστασης μεταξύ των κόμβων. Ωστόσο, γίνονται μελέτες για απάμβλυνση του προβλήματος.
 
20180605.pdf Adobe Acrobat Pro8
 Λεζ. Στιγμιότυπο από το κομφούζιο στη Λεμεσό
 
Ταυτόχρονα, γίνονται διαπλατύνσεις δρόμων. Παράλληλα, η διόρθωση του οδικού δικτύου προς το Λιμάνι Λεμεσού (Παράλληλος) αποσυμφόρησε τη λεωφόρο Ομονοίας. Στοχευμένες παρεμβάσεις επίσης γίνονται και σε άλλες πόλεις.
 
Η Αστυνομία
 
Η Αστυνομία μετά από οδηγίες του Αρχηγού Κύπρου Μιχαηλίδη που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος σε θέματα τροχαίας προωθεί μέτρα επίλυσης του κυκλοφοριακού. Θυμάστε όλοι την πτήση του Βοηθού Αρχηγού Δημητρη Δημητρίου πάνω από τη Λευκωσία και τα μέτρα που λήφθησαν στην είσοδο κυρίως της Λευκωσίας. Ο Βοηθός Υπεύθυνος Τροχαίας Αρχηγείου Χάρης Ευριπίδου τόνισε ότι «λαμβάνουμε μέτρα σε διάφορες περιοχές». Όπως ανέφερε τα πρακτικά μέτρα έχουν σχέση με:
  • Παρουσία αστυνομικών σε ι κυκλοφοριακούς κόμβους.
  • Κατασκευή νησίδων σε σημεία τροχαίας κίνησης που θα αποκόψουν ανεξέλεγκτες ενέργειες και τροχαίες παραβάσεις.
  • Τοποθέτηση διαχωριστικών πλαστικών πασσάλων.
  • Παρουσίαση αστυνομικών σε διασταυρώσεις δρόμων για ενεργοποίηση αστυνομικών.
 
 Δύσκολα για τραμ
 
Πολλοί φορείς φωνάζουν και ζητούν τη χρήση τραμ στις πόλεις για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Οι ειδικοί θεωρούν ότι αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο αυτό το εγχείρημα, αφού δίνεται προτεραιότητα στην εφαρμογή του συστήματος των δημόσιων συγκοινωνιών με τα λεωφορεία. Παράλληλα, πέραν του 90% των Κυπρίων κυκλοφορούν με ιδιωτικά οχήματα.