Φάκελος τροχαία: Ρέει άφθονο το αίμα στην άσφαλτο - Πόσοι οι νεκροί το 2019 - Τι λέει η Αστυνομία

Φάκελος τροχαία: Ρέει άφθονο το αίμα στην άσφαλτο - Πόσοι οι νεκροί το 2019 - Τι λέει η Αστυνομία

Η αύξηση των ποινών ακόμα δεν ψηφίστηκε και βρέθηκε οδηγός να οδηγεί με τα πόδια

Του Γιώργου Μιχαηλίδη

Η υπόθεση με τον ασυνείδητο οδηγό που οδηγούσε χωρίς χέρια ακόμα απασχολεί την κοινή γνώμη. Το γεγονός αυτό απασχολεί πάρα πολύ σοβαρά το Αρχηγείο Αστυνομίας αφού βρίσκεται στην επικαιρότητα η μεγάλη συζήτηση για την αύξηση των ποινών για τα τροχαία αδικήματα. 
 
 
Μιλώντας με αριθμούς ο ο διευθυντής Τροχαίας Αρχηγείου Γιάννάκης Γεωργίου Γεωργίου ανέφερε ότι μέχρι τις 06 Νοεμβρίου 2019 καταγράφηκαν 42 θανατηφόρα θανατηφόρα με 42 νεκρούς. «Δυστυχώς» ανέφερε «πρόκειται για ένα τεράστιο αριθμό που δείχνει το πρόβλημα». 
 
Σε δηλώσεις στο Newsbomb  ο κ. Γεωργίου μας ανέφερε για το θέμα των νομοσχεδίων που βρίσκονται στη Βουλή για την αύξηση των ποινών για τα τροχαία αδικήματα: «Το θέμα έχει κλείσει, βρίσκεται στο τελικό στάδιο ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής και αναμένουμε τις εξελίξεις. Τα πάντα εξαρτώνται από τα κόμματα και την Επιτροπή πότε θα αποφασίσουν».
 
Οι πρόνοιες
 
Τα νομοσχέδια προνοούν τα εξής:
 
Για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας που είναι από τα σημαντικότερα αδικήματα που διαπράττονται, η τιμή για την εξώδικη ρύθμιση αυξάνεται από το ένα ευρώ το χιλιόμετρο, σε πέντε ευρώ το χιλιόμετρο. Για τη χρήση κινητού τηλεφώνου από 85 ευρώ το εξώδικο αυξάνεται σε 300 ευρώ. Η  οδήγηση χωρίς ζώνη ασφαλείας από 85 ευρώ σε 400 ευρώ. Το ίδιο πρόστιμο θα ισχύει και για τη οδήγηση δικύκλου χωρίς κράνος.
 
Όποιος παραβιάζει φωτεινό σηματοδότη, όπως και η στάθμευση σε διάβαση πεζών ή σε χώρο αναπήρων,  το πρόστιμο από 85 ευρώ αυξάνεται σε 200 ευρώ.
 
Για κάποια σοβαρά αδικήματα προβλέπεται και η δυνατότητα κάποιος να οδηγείται άμεσα στο δικαστήριο μέσα σε 24 ώρες και να ζητείται να εκδοθεί διάταγμα απαγόρευσης οδήγησης, ενώ για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών θα κατακρατείται το όχημα.
 
Στα νομοσχέδια προβλέπεται ότι σε περίπτωση θανατηφόρου δυστυχήματος όταν υπάρξει εγκατάλειψη σκηνής το αδίκημα αλλάζει και μετατρέπεται σε ανθρωποκτονία σε αντίθεση με τις ποινές των δυο έως τριών ετών.
 
O πίνακας αναφέρεται στην κατάσταση που επικρατούσε μέχρι τον Ιούνιο του 2019
 
Capture
 
 
«Εμείς θέλουμε να ψηφιστούν χθες»
 
Ο κ. Γεωργίου ήταν σαφής  πάνω στο θέμα των νομοσχεδίων δείχνοντας την αδημονία της Αστυνομίας να περάσουν επιτέλους τα νομοσχέδια. «Δεν χωρεί καμιά απολύτως  καθυστέρηση. Εμείς θέλουμε τα νομοσχέδια να ψηφιστούν … χθες».
 
 
Τα παιδικά καθίσματα
 
Ρωτήσαμε τον κ. Γεωργίου για το νόμο για τη χρήση των παιδικών καθισμάτων. Όπως μας ανέφερε: «Στο νόμο υπάρχουν κάποιες πρόνοιες που αφορούν τη χρήση των παιδικών καθισμάτων και των booster. Ο νόμος προνοεί ότι κάτω από έξι ετών τα παιδιά θα κάθονται σε παιδικά στερεά καθίσματα δεμένα. Πάνω από έξι ετών τα παιδιά θα δένονται με ειδική ζώνη (όπως στο αεροπλάνο) που δένει  σε δυο σημεία». Ο κ. Γεωργίου ανέφερε ότι ο νόμος πρέπει να είναι αυστηρός και να εφαρμοστεί.
 
Ο κ. Γεωργίου δεν μπορούσε να μην κάνει αναφορά και στο θέμα που μονοπώλησε το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης με τον ασυνείδητο οδηγό που πήρε το τιμόνι χωρίς χέρια. Ο διευθυντής του Τμήματος Τροχαίας χαρακτήρισε την πράξη του απονενοημένη. Πρόκειται για μια  ενέργεια χωρίς λογική γι’αυτό από την πρώτη στιγμή δώσαμε ξεκάθαρες οδηγίες να συλληφθεί και να οδηγηθεί στη Δικαιοσύνη». Η υπόθεση καταχωρίστηκε την περασμένη Πέμπτη και ορίστηκε για τις 19 Νοεμβρίου 2019.
 
Ο κ. Γεωργίου ανέφερε ότι η Αστυνομία κάνει τις προσπάθειές της μέσα από εκστρατείες και τα μέτρα που λαμβάνει. Ωστόσο συνέστησε στους οδηγούς να είναι προσεκτικοί, αφού δεν είναι μόνο οι ίδιοι που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, αλλά και οι άλλοι οδηγοί.
 
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ