Καρούσος: Προμετωπίδα της στρατηγικής μας η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας

Καρούσος: Προμετωπίδα της στρατηγικής μας η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας

«Η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας αποτελεί προμετωπίδα της στρατηγικής του ΥΜΜΕ»

Η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας αποτελεί προμετωπίδα της στρατηγικής του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων (ΥΜΕΕ), όπως δήλωσε ο ΥΜΕΕ Γιάννης Καρούσος σε ημερίδα που διοργάνωσε το Κ.Σ. ΕΔΕΚ με τίτλο «Δίπλα στον Πολίτη».
 
 
Στην Κύπρο, είπε, ποσοστό μεγαλύτερο του 90% των διακινήσεων, διενεργούνται με οχήματα ιδιωτικής χρήσης, ποσοστό που σπανίως συναντάται σε άλλες χώρες του κόσμου, ενώ ανέφερε ότι η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού είναι ένα δύσκολο εγχείρημα.
 

Το Υπουργείο, όπως είπε, δεν μένει με σταυρωμένα χέρια, αλλά έχει καταστρώσει στρατηγική, πυλώνες πολιτικής και μεγάλο κατάλογο από δράσεις και έργα, μέσω των οποίων ευελπιστούν ότι θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
 
 
 «Προμετωπίδα της στρατηγικής μας αποτελεί η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας. H ανάπτυξη των δημόσιων μεταφορών, ο σχεδιασμός και υλοποίηση υποδομών για πεζούς και ποδηλάτες, η διερεύνηση της δυνατότητας και βιωσιμότητα δημιουργίας, μέσων σταθερής τροχιάς μεταξύ των πόλεων αλλά και συστημάτων τραμ, μέσα στις πόλεις», ανέφερε.
 

Πρόσθεσε ότι θεωρεί κεντρικό στοιχείο στην όλη αυτή προσπάθεια την ολιστική προσέγγιση, προωθώντας την ανάπτυξη και υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για κάθε πόλη καθώς και την ανάπτυξη Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών για όλη την χώρα.
 
 
«Στοχεύουμε παράλληλα στην ουσιαστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας για τους ευάλωτους χρήστες, στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας διακίνησης με λιγότερο αυτοκίνητο και στην επανεξισορρόπηση και αναδιανομή  του οδικού χώρου μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς με προτεραιότητα στους πεζούς, ποδηλάτες και χρήστες των δημόσιων μεταφορών», είπε.
 
 
Πρόσθεσε ότι  πολύ σημαντικές είναι και οι επενδύσεις που  γίνονται στο οδικό δίκτυο, το οποίο θα πρέπει να εξυπηρετεί όλους του πιθανούς χρήστες (πεζούς, ΑμεΑ, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές, χρήστες δημοσίων μεταφορών, οδηγούς και χρήστες Ι.Χ. μηχανοκίνητων οχημάτων). 
 

Σημαντικές, είπε επίσης, είναι και οι δράσεις μας με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, καθώς και οι δράσεις για διαμόρφωση της κουλτούρας ενθάρρυνσης της χρήσης, φιλικών προς το περιβάλλον, μέσων κυκλοφορίας. 
 

Επεσήμανε ότι στο Υπουργείο, προωθούν ήδη ένα πακέτο δράσεων βιώσιμης κινητικότητας που συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτές περιλαμβάνουν, την υλοποίηση δράσεων του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας και την ανάπτυξη αντίστοιχων σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας για τις άλλες πόλεις της Κύπρου, με πρόσφατα ολοκληρωμένη τη μελέτη της Λεμεσού και τρέχουσα, τη μελέτη της Λάρνακας.
 

Όσον αφορά τις δημόσιες μεταφορές,  σημείωσε ότι η σύμβαση παραχώρησης για παροχή υπηρεσιών Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών, για τις επαρχίες Λευκωσίας, Λάρνακας και Αμμοχώστου και η σύμβαση παραχώρησης για παροχή υπηρεσιών Υπεραστικών Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών, κατακυρώθηκαν στην κοινοπραξία MLKP (Malta Lines and Kapnos Airport Shuttle Ltd), η οποία υπέβαλε την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά, στη βάση της βέλτιστης σχέσης, τιμής – ποιότητας.

Για τις συμβάσεις παραχώρησης που καλύπτουν τις Επαρχίες Λεμεσού και Πάφου, είπε ότι δεν έγινε κατακύρωση προσφορών για λόγους που αφορούν σε μη εγκυρότητα των προσφορών ή υπέρβαση του αριθμού των συμβάσεων, που μια εταιρεία δύναται να αναλάβει, σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης.  Για τον περαιτέρω χειρισμό του θέματος των εν λόγω συμβάσεων, το ΥΜΕΕ, ανέφερε, θα λάβει αποφάσεις, σύντομα.
 
 
«Ευελπιστώ δε ότι με την κατακύρωση των συμβολαίων, θα ανοίξει μια νέα, σύγχρονη εποχή για τις δημόσιες μεταφορές στη χώρα μας. Στόχος είναι ασφαλώς η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό», επεσήμανε.
 

Διαβεβαίωσε ότι στο Υπουργείο, θα πράξουν το άπαν των δυνάμεων τους για να βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών.

(κυπε)