ΠΡΟΣΟΧΗ! Τεράστια κομπίνα με υπερτιμημένα SMS – Έτσι θησαύριζε κυπριακή εταιρεία

ΠΡΟΣΟΧΗ! Τεράστια κομπίνα με υπερτιμημένα SMS – Έτσι θησαύριζε κυπριακή εταιρεία

Καταναλωτές κατέθεσαν παράπονα στο Γραφείο Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών εναντίον εταιρείας η οποία παραπλανούσε τους καταναλωτές, χρεώνοντάς τους υπέρογκα ποσά για τη χρήση του τετραψήφιου αριθμού 6808.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες των καταναλωτών, η εταιρεία χρησιμοποιούσε παραπλανητικούς τρόπους προκειμένου να οδηγεί ανυποψίαστους χρήστες κινητής τηλεφωνίας να εγγράφονται στις υπηρεσίες της μέσω γραπτών μηνυμάτων SMS ή MMS.

Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Πολίτης», η ΓΕΡΗΕΤ εξέτασε τρία παράπονα καταναλωτών. Πιο αναλυτικά:

Το πρώτο παράπονο αφορούσε στον τρόπο εγγραφής στην υπηρεσία γραπτών μηνυμάτων. Όπως υποστήριξε ο παραπονούμενος, έπεσε θύμα παραπλάνησης διότι ουδέποτε προχώρησε σε τελική εγγραφή στην υπηρεσία.

Από την έρευνα του ΓΕΡΗΕΤ εντοπίστηκαν σοβαρές ελλείψεις στη διαδικασία εγγραφής στην υπηρεσία, κατά παράβαση των κανονισμών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπήρξε όντως «παγίδευση» του καταναλωτή.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και το δεύτερο παράπονο, που αφορούσε σε παραπλάνηση κατά τη διαδικασία εγγραφής με αποτέλεσμα την υπερχρέωση. Η παραπονούμενη κατήγγειλε ότι εγγράφηκε στην υπηρεσία χωρίς να το επιθυμεί.

Το τρίτο παράπονο το οποίο διερεύνησε το ΓΕΡΗΕΤ είναι πιο... αποκαλυπτικό για τους αθέμιτους τρόπους που χρησιμοποιούσε η εταιρεία προκειμένου να εγγράφει συνδρομητές στις υπηρεσίες υπερτιμημένων SMS.

Ο παραπονούμενος κατήγγειλε ότι τον περασμένο Ιούλιο έλαβε στο κινητό του SMS το οποίο τον προειδοποιούσε ότι το κινητό του θα καταστρεφόταν σε πέντε λεπτά, εκτός και αν κατέβαζε ένα ειδικό λογισμικό «προστασίας».

Η συγκεκριμένη ειδοποίηση οδήγησε τον ανυποψίαστο χρήστη να προχωρήσει σε εγγραφή στην υπηρεσία λήψης υπερτιμημένων SMS, σύμφωνα με τις οδηγίες του μηνύματος, με αποτέλεσμα να χρεωθεί με ένα σημαντικό ποσό για τη χρήση τους.

Πρόστιμο 10 χιλ. ευρώ για τις ελλείψεις

Στο ρεπορτάζ του «Πολίτη» επισημαίνεται ότι το ΓΕΡΗΕΤ, στηριζόμενο στους σχετικούς νόμους και κανονισμούς, θεωρεί ότι στοιχειοθετούνται τα παράπονα των καταγγελλόντων, καθώς εντόπισε ελλείψεις στη διαδικασία εγγραφής στην υπηρεσία 6808.

Στην απόφαση της ΓΕΡΗΕΤ σημειώνεται ότι η εταιρεία δεν επέτρεπε στους χρήστες να αποφύγουν τη διαδικασία, σε περίπτωση που δεν επιθυμούσαν να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους στις υπηρεσίες, πατώντας το κουμπί «Άκυρο/Cancel».

Σε άλλο σημείο της απόφασης αναφέρεται ότι η εταιρεία δεν ακολούθησε ούτε την αναγκαία, σύμφωνα με τον νόμο, διαδικασία για την εισαγωγή κωδικού ασφαλείας, ώστε να ολοκληρωθεί με αυτόν τον τρόπο η αγορά της υπηρεσίας.

Για τις παραβάσεις που εντοπίστηκαν κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης, η ΓΕΡΗΕΤ επέβαλε στην καταγγελλόμενη πρόστιμο ύψους 10 χιλ. ευρώ, ενώ η ίδια εταιρεία είχε τιμωρηθεί και τον Μάρτιο του 2016 με πρόστιμο 7 χιλ. ευρώ για παρόμοια αδικήματα.