Καζάνι που βράζει το ΛΙΜΑΝΙ! Ένταση και προβλήματα στο τερματικό – Παρεμβάσεις ΠΟΒΕΚ-ΚΕΒΕ για λύσεις

Καζάνι που βράζει το ΛΙΜΑΝΙ! Ένταση και προβλήματα στο τερματικό – Παρεμβάσεις ΠΟΒΕΚ-ΚΕΒΕ για λύσεις

Η αποτυχία της κυβέρνησης και προσωπικά του Υπουργού Μεταφορών, Μάριου Δημητριάδη, να διασφαλίσει μια ομαλή μετάβαση του λιμένα Λεμεσού στη «μετά ιδιωτικοποίησην» εποχή, έχει φέρει εισαγωγείς και μεταφορείς στα όρια της απόγνωσης.

Γράφει ο Δημήτρης Σκρίμπας

Σε οποιοδήποτε ανεπτυγμένο κράτος της υφηλίου, η αποτυχημένη ιδιωτικοποίηση ενός εκ των πλέον πολύτιμων «ασημικών» του Δημοσίου θα επέσυρε –τουλάχιστον– την παραίτηση του αρμόδιου Υπουργού. Στο νησί του ΔΗΣΑΚΕΛ, όμως, δεν υπάρχει ίχνος ευθιξίας.

Εδώ και τρεις εβδομάδες ο κ. Δημητριάδης επιδίδεται σε μια προσπάθεια υποβάθμισης των προβλημάτων τα οποία επέφερε η ανάθεση της διαχείρισης του λιμανιού σε ιδιώτες, τη στιγμή που εξαντλούνται τα όρια της υπομονής τόσο των μεταφορέων όσο και των εισαγωγέων.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΚΕΒΕ, Μάριος Τσιακκής, έβαλε σήμερα τον δάκτυλον εις τον τύπον των ήλων, χαρακτηρίζοντας λίγο έως πολύ την ιδιωτικοποίηση ως «αποτυχία», αφού δεν κατάφερε να ενισχύσει ούτε τη δυναμική ούτε την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού.

Αυξήθηκαν οι ταρίφες

Ήδη, με επιστολή του προς του Υπουργό Μεταφορών, το ΚΕΒΕ κατήγγειλε ότι η Eurogate προχώρησε σε υπέρογκες αυξήσεις στις ταρίφες, σε σχέση με τις προηγούμενες χρεώσεις της Αρχής Λιμένων Κύπρου, ενώ έκανε λόγο και για εισαγωγή τελών τα οποία δεν υπήρχαν προηγουμένως.

Το ΑΚΕΛ από την πλευρά του, σε μια προσπάθεια να απεκδυθεί την ευθύνη για την παθητική στάση που τήρησε κατά τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, κατηγόρησε τον Μάριο Δημητριάδη ότι κρατά μυστική τη συμφωνία του κράτους με τους ιδιώτες επενδυτές.

Σε μια προσπάθεια να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, ο κ. Δημητριάδης αναγνώρισε πως η πρόοδος στις διαδικασίες λειτουργίας του λιμανιού δεν είναι εν τέλει ικανοποιητική, επισημαίνοντας γενικόλογα ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για αύξηση της παραγωγικότητας, χωρίς ωστόσο να τα ορίσει.

Κρατά τη σύμβαση κρυφή για να μη διαρρεύσει

Απαντώντας στις βολές που έχει δεχθεί από το ΑΚΕΛ αναφορικά με την άρνησή του να παραδώσει στη Βουλή το κείμενο της συμφωνίας παραχώρησης της διαχείρισης του λιμανιού από την Αρχή Λιμένων Κύπρου στους ιδιώτες επενδυτές, υποστήριξε ότι δεν το κάνει για να μη διαρρεύσει. Για να αυτοαναιρηθεί το επόμενο δευτερόλεπτο, παραδεχόμενος ότι τη σύμβαση έχουν ήδη στα χέρια τους οι ναυτικοί πράκτορες!

Για τις τεράστιες αυξήσεις, που θα επιφέρουν σε πρώτες ύλες και αγαθά πρώτης ανάγκης τα προβλήματα στη λειτουργία του λιμανιού, τις οποίες θα κληθούν να πληρώσουν οι Κύπριοι καταναλωτές, βεβαίως, ούτε λόγος.

Απέκλεισαν το τερματικό οι μεταφορείς

Τελευταία εξέλιξη στο θρίλερ, που εκτυλίσσεται καθημερινά στο λιμάνι Λεμεσού, είναι ο αποκλεισμός της εισόδου και της εξόδου του τερματικού εμπορευματοκιβωτίων από τους μεταφορείς, με την τοποθέτηση αρθρωτών οχημάτων.

Η ΠΟΒΕΚ έχει ζητήσει συνάντηση στα γραφεία της Eurogate για διαβουλεύσεις, ενώ το μεσημέρι αναμένεται συνάντηση μεταξύ της εταιρείας και του ΚΕΒΕ, προκειμένου να αναζητηθούν άμεσες λύσεις, που θα οδηγήσουν στην ομαλοποίηση της λειτουργίας του λιμανιού.