Αποκαλύψεις επιστημόνων: Γιατί εξαφανίστηκαν οι δεινόσαυροι;

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν ένας τεράστιος κρατήρας ανακαλύφθηκε στη χερσόνησο του Γιουκατάν στο Μεξικό, οι επιστήμονες εμφανίζονται πεπεισμένοι ότι για την εξαφάνιση των δεινοσαύρων ευθύνεται ένας αστεροειδής που έπεσε στη Γη πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια.

Ωστόσο, η αιτία της εξαφάνισης ποτέ δεν οριστικοποιήθηκε. Αποτέλεσμα αυτού είναι αρκετοί επιστήμονες να αμφισβητούν την ευρέως διαδεδομένη θεωρία περί «ξαφνικού θανάτου από αστεροειδή». Αντιπαραβάλουν τις μαζικές ηφαιστειακές εκρήξεις, οι οποίες -ίσως- απελευθέρωσαν αέρια που προκάλεσαν κλιματική αλλαγή σε μια περιοχή έκτασης όση η Ισπανία, γνωστή ως «Deccan Traps», θεωρώντας ότι αυτές έπαιξαν σημαντικό ρόλο.

Τώρα, μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Γέιλ, ρίχνει και πάλι, αποκλειστικά αυτή τη φορά, το φταίξιμο στον αστεροειδή.

Σύμφωνα με την έρευνά τους, ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των εκρήξεων και της ροής της λάβας που συνέβησαν σε αυτήν την ηφαιστειακή περιοχή, που ανήκει στη σημερινή Ινδία, συνέβη πολύ πριν την εξαφάνιση των δεινοσαύρων, την οποία οι επιστήμονες αποκαλούν K-Pg.

«Πολλοί είναι εκείνοι που πιθανολογούν ότι τα ηφαίστεια έπαιξαν ρόλο στην εξαφάνιση των δεινοσαύρων. Εμείς λέμε "όχι, δεν έπαιξαν"», λέει η Pincelli Hull, αναπληρώτρια καθηγήτρια Γεωλογίας και Γεωφυσικής στο Γέιλ καθώς και κύρια συγγραφέας της μελέτης που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη στο περιοδικό Science.