Αρθρογραφία Κώστα Χαρή: Συμβουλές για καταπολέμηση της αφυδάτωσης

Αρθρογραφία Κώστα Χαρή: Συμβουλές για καταπολέμηση της αφυδάτωσης

Όταν αυξάνονται οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα αυτή την περίοδο είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνουμε αρκετές ποσότητες υγρών είτε γυμναζόμαστε ή όχι.

Όταν το σώμα είναι ενυδατωμένο βοηθά την καρδιά αντλεί ευκολότερα αίμα μέσω των αιμοφόρων αγγείων στους μυς και έτσι βοηθά τους μύες να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, κρατάει την θερμοκρασία σε σταθερά επίπεδα και αφαιρεί τα απόβλητα από τον οργανισμό. Αντίθετα, η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε διάφορα προβλήματα που κυμαίνονται από πρησμένα πόδια ή ένας απλός πονοκέφαλος σε απειλητικές για τη ζωή ασθένειες , όπως είναι η θερμοπληξία.

Το νερό είναι το πιο σημαντικό αλλά συνάμα το πιο ξεχασμένο θρεπτικό συστατικό. Το ανθρώπινο σώμα μπορεί να αντέξει αρκετό καιρό χωρίς φαγητό αλλά μονάχα λίγες μέρες χωρίς νερό. Συμβουλές ενυδάτωσης:

• Πίνουμε αρκετό νερό καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας για να αποτρέψουμε την δίψα. Πρέπει να έχουμε πάντα κοντά μας ένα ποτήρι νερό. Προσθέστε λεμόνι, τζίντζερ ή και φρούτα για να δώσετε λίγη γεύση.
• Μπορούμε να δούμε την ενυδάτωση μας από το χρώμα των ούρων. Όταν είναι σκούρο κίτρινο είναι σημάδι αφυδάτωσης ενώ όταν το χρώμα είναι απαλό κίτρινο είμαστε ενυδατωμένοι.
• Τσιμπήστε τον εαυτό σας. Όταν το δέρμα επανέλθει γρήγορα στην αρχική του μορφή είναι μια ένδειξη ενυδάτωσης
• Όταν η εκγύμναση μας διαρκεί μέχρι 60 λεπτά το νερό είναι το ιδανικό ρόφημα για πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκγύμναση. Όταν η διάρκεια είναι πέραν των 90 λεπτών τότε μπορούμε να καταναλώσουμε και συμπλήρωμα ηλεκτρολυτών
• Αποφύγετε το αλκοόλ, ιδίως όταν θα γυμναστείτε αφού μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση.
• Καταναλώστε τουλάχιστον 3 φρούτα ημερησίως αφού όχι μόνο είναι ένας καλός τρόπος ενυδάτωσης περιέχουν και το μικροθρεπτικό συστατικό κάλιο.
• Μία πολύ καλή πηγή ενυδάτωσης με αρκετή ποσότητα ηλεκτρολυτών και μικροθρεπτικών συστατικών είναι και το νερό καρύδας

CEP 7225 pp 1

 

Ο Κώστας Χαρή είναι Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος και γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 21 Δεκεμβρίου 1987. Aποφοίτησε από το Λανίτειο Λύκειο Α με άριστο βαθμό και μετά την διεκπεραίωση της στρατιωτικής του θητείας ακολούθησαν σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Surrey τον Ιούνιο του 2011 παίρνοντας το πτυχίο του Διατροφολόγου (BSc). Ακολούθησαν σπουδές στον τομέα της Διαιτολογιας (BSc) στο πανεπιστήμιο του Hertfordshire με άριστο βαθμό και κλινική εξάσκηση σε κρατικά και ιδιωτικά κέντρα υγείας στην Κύπρο.
Διατηρεί ιδιωτικό κέντρο Διαιτολόγιας- Διατροφολογίας στη Λεμεσό ενώ παράλληλα παρακολουθούνται υπό τις οδηγίες του σε θέματα διατροφής τα τελευταία τέσσερα χρόνια οι ποδοσφαιριστές της ομάδας Απόλλωνα Λεμεσού.