Οι 10 λόγοι που καταστρέφουν την διατροφή σου! Tι να προσέξετε όταν τρώτε

Οι 10 λόγοι που καταστρέφουν την διατροφή σου! Tι να προσέξετε όταν τρώτε

Τι συμβουλεύει η Κλινική Διαιτολόγος, Διατροφολόγος, Γεωργία Παπαλλή.

Της Γεωργίας Παπαλλή,

Κλινική Διαιτολόγος, Διατροφολόγος (RD)

 

#1 Καταναλώνω αλόγιστα “light” φαγητά και ποτά!

Πολλοί άνθρωποι είναι κολλημένοι στο να χρησιμοποιούν προϊόντα με πολύ χαμηλές θερμίδες, υποκατάστατα ζάχαρης κ.α. Αυτά όμως δεν αποτελούν λύση για μια επιτυχή απώλεια βάρους. Στην πραγματικότητα το μόνο που χρειάζεστε είναι φυσικά και υγιεινά τρόφιμα όπως λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης και καθαρές πρωτεΐνες.

 

#2 Στερούμε τα αγαπημένα μου φαγητά!

Καμία δίαιτα δεν θα λειτουργήσει μακροπρόθεσμα ένα στερείστε τα αγαπημένα σας φαγητά. Εξάλλου, τι είναι η ζωή χωρίς λίγη σοκολάτα, μπισκότα ή παγωτό; Εάν λέτε συνεχώς όχι στα αγαπημένα σας φαγητά δεν θα αργήσει η ώρα που θα υποκύψετε και θα αρχίσετε να τρώτε αλόγιστα και άσκοπα λόγο στέρησης. Απλά προγραμματίστε το πότε θα καταναλώσετε αυτές τις τροφές σαν επιβράβευση για την προσπάθεια σας

 

#3 Το φαγητό είναι ο καλύτερος μου φίλος!

Οι περισσότεροι άνθρωποι που έχουν αυξημένο βάρος υποφέρουν επίσης από συναισθηματική κατανάλωση. Θα πρέπει λοιπόν να μάθετε να τρώτε συνετά. Αυτό σημαίνει να τρώτε όταν είστε πραγματικά πεινασμένοι και όχι όταν καταβάλλεστε από συναισθήματα. Αναρωτηθείτε λοιπόν: Όντως πεινάω;

 

#4 Θέλω να χάσω 10 κιλά χθες!

Αν αυτό περιμένετε τότε να είστε έτοιμοι για απογοήτευση. Απολαύσετε το ταξίδι της υγιεινής διατροφής και μείνετε συγκεντρωμένοι στο τελικό σας στόχο. Η φυσιολογική απώλεια βάρους είναι 0,5-1 κιλό την βδομάδα.

 

#5 Βγαίνω για φαγητό πολύ συχνά!

Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε εκτός σπιτιού δύο ή περισσότερες φορές την εβδομάδα είναι πολύ πιθανό να αυξήσουν το βάρος τους. Εξοικονομήστε τις εξόδους σας για φαγητό για ειδικές περιπτώσεις, και διαχειριστείτε τις θερμίδες που θα καταναλώσετε διαβάζοντας τις διατροφικές πληροφορίες που είναι διαθέσιμες.

 

#6 Προσπαθώ να τρώω τέλεια!

Η προσέγγιση “όλα ή τίποτα” στο φαγητό είναι υπερβολικά περιοριστική και καθόλου ρεαλιστική. Σταματήστε να σκέφτεστε ένα αυστηρό σχέδιο διατροφής που δεν ταιριάζει στον τρόπο ζωής σας. Εάν υποκύψετε μια μέρα σε “κακό φαγητό” δεν συνέβηκε και κάτι! Συνεχίστε την επόμενη μέρα τις καλές διατροφικές σας συνήθειες.

 

#7 Δεν έχω υποστήριξη!

Η οικογένεια και οι φίλοι μπορεί να μην πάρουν πολύ σοβαρά την προσπάθεια σας για απώλεια βάρους. Ζητήστε την υποστήριξη τους και κάντε τους να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι αυτό για εσάς και πώς επηρεάζουν αυτοί τις διατροφικές σας συνήθειες. Έτσι θα έχετε ένα καλό σύστημα υποστήριξης για να στραφείτε όταν περνάτε δύσκολες στιγμές κατά τη προσπάθεια σας.

 

#8 Αποσπάται η προσοχή μου όταν τρώω!

Όταν ο εγκέφαλος αποσπάται, χρειάζεται πολύ περισσότερες θερμίδες για να επιτευχθεί το ίδιο επίπεδο κορεσμού. Εστιάστε στο φαγητό σας και αποφύγετε τους περισπασμούς όπως την χρήση υπολογιστή, κινητού, τηλεόρασης κ.α.

 

#9 Καταναλώνω υγρές θερμίδες αντί στερεές!

Σήμερα οι άνθρωποι καταναλώνουν πολλά υγρά όπως χυμούς, αναψυκτικά, καφέδες, αλκοολούχα ποτά κ.α. Ως εκ τούτου ξεπερνούν κατά πολύ τις ημερήσιες θερμιδικές τους ανάγκες αφού τα υγρά δεν προσφέρουν το αίσθημα του κορεσμού και έτσι αναγκάζονται να καταναλώσουν και στερεές τροφές. Μην ξεπερνάτε τις 150 θερμίδες σε υγρά την ημέρα!

 

#10 Δεν κοιμάμαι αρκετά!

Ο ανεπαρκής ύπνος συνδέεται με την παχυσαρκία, εφόσον λόγω κούρασης επηρεάζονται αρνητικά περιοχές του εγκεφάλου που μας βοηθούν να κάνουμε συνειδητές και υγιεινές επιλογές.. Κοιμηθείτε και ξεκουραστείτε!

 

Διαβάστε περισσότερα για την Υγεία πατώντας εδώ!