Κορεσμένα λιπαρά: Πόσα επιτρέπεται να τρώτε καθημερινά

Κορεσμένα λιπαρά: Πόσα επιτρέπεται να τρώτε καθημερινά

Τα οφέλη των ακόρεστων λιπαρών οξέων με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3

Τα ευρήματα των μελετών σχετικά με τις επιπτώσεις από την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών, των λιπαρών που περιέχουν οι τροφές ζωικής προέλευσης, όπως το κόκκινο κρέας και το πλήρες γάλα, διχάζουν τους καταναλωτές.

Για κάθε μελέτη που βρίσκει τα κορεσμένα λιπαρά ανθυγιεινά, υπάρχει μία άλλη που δείχνει ότι ο ρόλος τους στις καρδιοπάθειες και άλλες χρόνιες παθήσεις, σηκώνει αρκετή συζήτηση.

Διαβάστε επίσης: Καρκίνος: Μην αγνοείτε ποτέ αυτό το σύμπτωμα ακόμη και αν συμβεί μόνο μια φορά

Για παράδειγμα, δύο μελέτες που δημοσιεύθηκαν το 2016 κατέληξαν σε αντιφατικά συμπεράσματα. Η πρώτη, βασισμένη σε προηγούμενα μη δημοσιευμένα δεδομένα από έρευνα στη Μινεσότα σχεδόν πριν 50 χρόνια, διαπίστωσε ότι η αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών, όπως το βούτυρο, με φυτικά έλαια πλούσια σε λινολεϊκό οξύ, όπως το καλαμποκέλαιο, δεν μείωσε τον κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις ή άλλες αιτίες.

Η δεύτερη μελέτη από επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, που παρακολούθησε πάνω από 126.000 ανθρώπους, κάποιους έως και 32 χρόνια, υποστηρίζει ότι η αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών είναι σημαντική, αλλά εξίσου σημαντικό είναι με τι τα αντικαθιστά κανείς.

Τα οφέλη των ακόρεστων λιπαρών οξέων με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3, τα οποία περιέχουν τα καρύδια, ο λιναρόσπορος, το σογιέλαιο και τα ψάρια, υπερβαίνουν κατά πολύ τα ωμέγα-6 λιπαρά οξέα που υπάρχουν στο καλαμποκέλαιο.

Διαβάστε εδώ όλες τις ειδήσεις της ημέρας

Πιο πρόσφατη έρευνα του Κέντρου Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Χιούστον (2018) που εστίασε στα κορεσμένα λιπαρά των γαλακτοκομικών -πλήρες γάλα, τυρί, γιαούρτι- δεν βρήκε καμία σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσής τους και της καρδιακής νόσου ή του εγκεφαλικού.

Τι μπορείτε να κάνετε

Οι επιστήμονες γενικά συναινούν στην ανάγκη περιορισμού των λιπαρών και όχι αντικατάστασής τους με τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες και ειδικά light προϊόντα που περιέχουν ζάχαρη ως βελτιωτικό της γεύσης.

Μπορείτε να καταναλώνετε πλήρη γαλακτοκομικά, αρκεί οι θερμίδες που προέρχονται από τροφές με κορεσμένα λιπαρά να μην ξεπερνούν το 10% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων. Είναι επίσης σημαντικό να αφαιρείτε το ορατό λίπος από τρόφιμα, όπως το μοσχάρι και η πέτσα από τα πουλερικά.

Πηγή: newsbomb.gr