Superfoods: Ποιες είναι και ποια τα οφέλη – Γιατί να τα εντάξουμε στη καθημερινή μας διατροφή

Superfoods: Ποιες είναι και ποια τα οφέλη – Γιατί να τα εντάξουμε στη καθημερινή μας διατροφή

Τα οφέλη που παρέχουν στον οργανισμόꓽ

Της Μύριας Γεωργίου

Τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα δημοφιλή παγκοσμίως είναι τα λεγόμενα superfoods (υπερτροφές). Τροφές ιδιαίτερα ευεργετικές, αφού συμβάλλουν στην καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία και οι οποίες εντάσσονται στο διατροφικό πρόγραμμα του ατόμου μέσω της διατροφικής θεραπευτικής.

superfood 1000x617

 «Τα superfoods, είναι «πυρηνικές βόμβες ενέργειας» τα οποία παράλληλα περιέχουν άπλετα θρεπτικά συστατικά και συμβάλουν στην καλή υγεία. Παρέχουν δηλαδή, όλα όσα χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός για την σωστή του λειτουργία»,  αναφέρει στο Newsbomb η Θεραπευτική Διατροφολόγος, Χριστίνα Κοζάκου.

Τα superfoods περιλαμβάνουν αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα που ο οργανισμός μπορεί να διαχειριστεί και να αφομοιώσει. Επίσης, συμβάλλουν στην αύξηση των καύσεων και γενικότερα στην ρύθμιση του μεταβολισμού.

Κάποιες υπερτροφίες που κάνουν καλό στον οργανισμό είναι η μορίνγκα, η χλωρέλλα, η σπιρουλίνα, το σιταρόχορτο, το matcha, το κινόα και πολλά άλλα.

 Το κινόα, το μαύρο ρύζι και ο λιναρόσπορος βρίσκονται στην κατηγορία του φαγόπυρου. Είναι τροφές που βοηθούν στο χάσιμο βάρους, χωρίς να προσδίδουν πολλές θερμίδες και δινουν ενέργεια, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Σημειώστε, ότι αρκετός κόσμος επιλέγει εισαγόμενα superfoods όπως για παράδειγμα τα Γκότζι μπέρι, ενώ στη Κύπρο παράγεται αντίστοιχα η  μαύρη σταφίδα,  που αποτελεί ασπίδα προστασίας του οργανισμού έχοντας πολλές ευεργετικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Όπως μας ανάφερε η κ. Κοζάκου υπάρχουν πολλές τροφές που βρίσκονται σε αυτή την κατηγορία που ο κόσμος δεν γνωρίζει και όμως παράγονται στην Κύπρο όπως για παράδειγμα το παντζάρι και τα καρύδια πεκάν.

 «Όσο πιο καθαρή είναι μία τροφή τόσο πιο εύκολη είναι η επεξεργασία της από τον οργανισμό.»

Γιατί να εντάξουμε τις υπερτροφές στο καθημερινό μας πρόγραμμα και με ποιο τρόποꓽ

lots of superfoods salmon nuts berries tumeric

Μπορούμε να επιλέγουμε τις τροφές μας από καταστήματα βιολογικών τροφίμων, τροφές βιολογικής προέλευσης διότι δεν περιέχουν  χημικά από ψεκασμούς. Επίσης, έχουν ελάχιστη διαφορά στις τιμές από τα συμβατικά προϊόντα.

Τα superfoods συμβάλουν στην καλή υγεία και δεν αρρωστούμε τόσο εύκολαΗ κάθε τροφή έχει τα οφέλη της και καλό είναι να γίνονται εναλλαγές. Η διατροφή μας πρέπει να είναι ποικιλόμορφη. Το χειμώνα για παράδειγμα είναι καλό να παίρνουμε το βότανο κυνόροδα (περιλαμβάνει βιταμίνη c) το οποίο θωρακίζει τον οργανισμό μας έναντι των ιώσεων και του κρυολογήματος.

Συμβουλές της ειδικού για να κρατηθούμε σε φόρμα το καλοκαίρι

SPOR YGEIA EYEXIA MINDSPA 10 SYMPTOMATA POY DEIXNOYN OTI DEN PINEIS ARKETO NERO

  • Ειδικά το καλοκαίρι πρέπει να πίνουμε πολύ νερό (2-3 λίτρα ημερησίως) γιατί χωρίς νερό ο μεταβολισμός δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά.
  • Να τηρούμε μέσα στη μέρα τα 3 βασικά γεύματα και τα ενδιάμεσα γευματα.
  • Σε περίπτωση που καταναλώσουμε κάποια τροφή που περιέχει πολλά λιπαρά θα ήταν καλό να αποφύγουμε τα ενδιάμεσα.
  • Μετά τις 7:30 το βραδύ να επιλέγουμε ελαφρύ γεύμα.
  • Αν θέλουμε γλυκό ή θα βγούμε το βράδυ για φαγητό τότε να περιορίσουμε θερμιδικά το μεσημεριανό μας γεύμα.
  • Για να μην ξεφεύγουμε από το διατροφικό μας πρόγραμμα, μπορούμε κάποιες μφορές να εντάξουμε στο πρωινό μας smoothies από φρούτα, να φάμε 4-5 φουντούκια ή αμύγδαλα, το μεσημέρι μία σαλάτα και το βράδυ ένα υγιεινό γεύμα όπου τα 2/3 να είναι τροφές φυτικής προέλευσης.