Πως η Κρίση Πανικού δυσχεραίνει την ζωή μας - Συμπτώματα και αντιμετώπιση

Πως η Κρίση Πανικού δυσχεραίνει την ζωή μας - Συμπτώματα και αντιμετώπιση

Μπήκε στη ζωή σου η κρίση πανικού; Πως να το αναγνωρίσεις - Ποια τα αίτια – Βήματα άμεσης αντιμετώπισης

Της Μύριας Γεωργίου

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι έχουν να αντιμετωπίσουν τις κρίσεις πανικού. Αυτό το φαινόμενο ταράζει την καθημερινότητα του ανθρώπου σε πολλούς τομείς.

Είναι μια μάστιγα της σημερινής εποχής ;

woman anxious

Συμπτώματα

Εάν νιώθετε κάποιες φορές ένα ξαφνικό επεισόδιο φόβου και άγχους που συνοδεύεται από σοβαρές σωματικές αντιδράσεις, όπως ταχυπαλμία, εφίδρωση,  ζαλάδα αλλά και υπερβολική κόπωση, ίσως να βιώνεται ή να βιώσατε κάποια στιγμή κρίση πανικού.

Σε επαφή μας με την Κλινική Ψυχολόγο Γαλάτεια Χατζηπερικλέους η ιδιά μας εξήγησε ότι πολλοί άνθρωποι βιώνουν τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους κρίση πανικού και πως η κρίση πανικού δεν έχει ηλικία έναρξης αφού μπορεί να παρατηρηθεί από πολύ νεαρή ηλικία.

Related image

Τι είναι η Κρίση Πανικού; - Πως να το αναγνωρίσεις

Η ψυχολόγος μας εξήγησε ότι η κρίση πανικού είναι ένα ξαφνικό επεισόδιο φόβου και άγχους που συνοδεύεται από σοβαρές σωματικές αντιδράσεις, όπως ταχυπαλμία, εφίδρωση,  ζαλάδα αλλά και υπερβολική κόπωση.

Η ένταση μιας κρίσης πανικού μπορεί να είναι από ελαφριάς μορφής μέχρι σοβαρής.

Image result for κριση πανικου

Διαβάστε εδώ τις ειδήσεις της ημέρας

Συνήθως το άτομο που τη βιώνει νιώθει ότι χάνει τον έλεγχο της σκέψης και του σώματός του, πιστεύει ότι παθαίνει καρδιακή προσβολή ή ακόμη και ότι πεθαίνει.

Ο φόβος ο οποίος συνήθως πυροδοτεί την κρίση πανικού, δεν απορρέει από κάποιον πραγματικό κίνδυνο ή προφανή αιτία αλλά η αίσθηση που προκαλείται είναι τόσο έντονη σωματικά που πολύς κόσμος πιστεύει ότι η κρίση πανικού είναι απλά μια δυσλειτουργία που συμβαίνει που και που στο σώμα και δεν το συνδέουν καθόλου με τους συναισθηματικούς παράγοντες.

Image result for κριση πανικου

Περισσότερο σε γυναίκες – Τι μπορεί να σου προκαλέσει

Οι κρίσεις πανικού παρατηρούνται περισσότερο σε γυναίκες.

Η ίδια η κρίση πανικού δεν είναι απειλητική για τη ζωή. Ωστόσο, μπορεί να επηρεάσει την ποιότητά της, καθώς πολύ συχνά το άτομο νιώθει το φόβο ότι μπορεί να ξανασυμβεί, με αποτέλεσμα να κλείνεται στον εαυτό του ή να αποφεύγει τις κοινωνικές συναναστροφές.

iStock 869034016 666x399

Πως να αντιμετωπίσεις μια Κρίση Πανικού

Συμβουλές της ψυχολόγου

Βήματα άμεσης αντιμετώπισης

Image result for κριση πανικου

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις στην κατηγορία ΥΓΕΙΑ ΕΔΩ

Κάθισε κάπου αναπαυτικά (αν μπορείς) και τοποθέτησε το δεξί σου χέρι πάνω από την καρδιά και το αριστερό πάνω στο στομάχι σου. Κλείσε τα μάτια και το στόμα και πάρε βαθιές εισπνοές από τη μύτη, μέτρα 5 δευτερόλεπτα και εξέπνευσε αργά. Μόλις νιώσεις ότι ξεκινάς να ηρεμείς σκέψου τα παρακάτω:

  • Σκέψου 1 συναίσθημα που νιώθεις
  • 2 πράγματα που μπορείς να μυρίσεις
  • 3 πράγματα που μπορείς να ακούσεις
  • 4 πράγματα που μπορείς να αγγίξεις
  • 5 πράγματα που μπορείς να δεις

Αν είσαι σε εξωτερικό χώρο, κάθισε κάπου και ακολούθησε και πάλι τα παραπάνω βήματα.

Αυτή η άσκηση σε βοηθά να επαναφέρεις τον έλεγχο που χάνεις μέσα στην Κρίση Πανικού και να ηρεμήσεις το μυαλό και το σώμα σου. 

Image result for αγκαλια

- Μίλα. Μίλησε για τις Κρίσεις Πανικού σε ανθρώπους που εμπιστεύεσαι. Δεν πρέπει να ντρέπεσαι για αυτές. Συμβαίνει σε περισσότερους ανθρώπους από όσους  νομίζεις.

- Επισκέψου έναν ειδικό. Οι κρίσεις πανικού είναι ένα καμπανάκι που προειδοποιεί ότι κάτι πλέον δεν λειτουργεί όπως πριν και ότι το σώμα και η ψυχή σου δυσφορούν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μήπως σας ταλαιπωρεί η μελαγχολία του καλοκαιριού; Πως να το αναγνωρίσεις - Ποια τα συμπτώματα;

Άκουσε τι έχουν να σου πουν και μην περιμένεις να φτάσεις στο χείριστο σημείο για να ψάξεις για βοήθεια.