Τα θετικά του καλοκαιριού για την υγεία μας

Τα θετικά του καλοκαιριού για την υγεία μας

Ποικίλες διατροφικές επιλογές αλλά παρατηρείται αύξηση βάρους – Ποιοί οι λόγοι

Της Μύριας Γεωργίου

Το καλοκαίρι είναι μια περίοδος που προσφέρει πολλές επιλογές σε όλους εμάς από διατροφικής πλευράς. Υπάρχουν ποικίλες επιλογές την εποχή αυτή σε ότι αφορά την μεσογειακή διατροφή μας.

Η Δρ Στάλω Πάπουτσου Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος μας εξήγησε όλα γύρω από την αξία του καλοκαιριού και τους λόγους - τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να κρατηθεί σε φόρμα αυτή την περίοδο.

Ενώ η αγαπημένη αυτή περίοδος σε όλους μας έχει πολλά θετικά για να κρατηθούμε σε φόρμα, παρόλα αυτά παρατηρείται σε πολλούς από εμάς η αύξηση βάρους κατά την διάρκεια του καλοκαιριού.

Για ποιούς λόγους ίσως να συμβαίνει αυτό;

frouta 2

Ποια η αξία του καλοκαιριού από διατροφικής πλευράς

Το θετικό του καλοκαιριού είναι ότι υπάρχει μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών, όπως το καρπούζι, οι φράουλες, τα κεράσια, το σταφύλι, τα σύκα, τα φρέσκα φασολάκια, οι μπάμιες κ.α. τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στη καθημερινή μας διατροφή.

Ακόμη ο καιρός του καλοκαιριού, μας προκαλεί μια όρεξη για δροσερά φαγητά και αυτό σημαίνει ότι η προτίμηση για φαγητά όπως η σαλάτα, αυξάνεται.

fruit salad 660

Καλοκαίρι και μεσογειακή διατροφή

Όπως μας είπε η κα Πάπουτσου, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, δεν υπάρχουν κάποια αρνητικά σημεία για την μεσογειακή διατροφή. Στα θετικά της, σύμφωνα με παγκόσμιες έρευνες, οι τροφές που αποτελούν τη μεσογειακή διατροφή, όπως για παράδειγμα το ελαιόλαδο, αποτρέπουν τα καρδιακά επεισόδια, τον διαβήτη, την πίεση, ακόμη και τον καρκίνο.

Διαβάστε εδώ τις ειδήσεις της ημέρας

αύξηση βάρους2

Γιατί υπάρχει η τάση για αύξηση βάρους κατά την καλοκαιρινή περίοδο

«Το καλοκαίρι, ενώ η ζέστη μπορεί να μειώσει την κατανάλωση και όρεξη μας για φαγητό, πολλοί άνθρωποι οδηγούνται στην αύξηση βάρους, επειδή βρίσκονται συνέχεια σε δωμάτια με κλιματισμό, που σημαίνει πως η θερμοκρασία του σώματος μειώνεται και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της όρεξης μας για κατανάλωση τροφών περισσότερο από το κανονικό.»

Ακόμη λόγω του καλοκαιριού, πολλοί άνθρωποι παίρνουν άδειες από τις δουλείες τους για να πάνε στη θάλασσα, είτε για να πάνε διακοπές με την οικογένεια τους.

Αυτό σημαίνει πως ολόκληρο το πρόγραμμα τους αλλάζει, έτσι αλλάζουν και οι ώρες που τρώνε.

Για παράδειγμα κάποιοι μπορεί να παραλείψουν, είτε το πρωινό τους, είτε το ενδιάμεσο τους γεύμα, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ποσότητα φαγητού που καταναλώνουν το βράδυ.

bigstock Man standing on weight scale 144562667

Η αύξηση βάρους προέρχεται συνήθως από τις συνήθειες των ανθρώπων, δηλαδή το καλοκαίρι οι περισσότεροι από εμάς θα βγούμε περισσότερο έξω ή θα καλεστούμε περισσότερο από φίλους.

Το γεγονός ότι κατά την διάρκεια της ημέρας παραλείπουμε γεύματα καταλήγει στο αποτέλεσμα να πεινούμε πολύ το βράδυ.

how much water should you drink per day 1296x728 feature

Συμβουλές της ειδικού για την περίοδο του καλοκαιριού

Σημαντικό να ενυδατωνόμαστε

-Πρέπει να ενυδατωνόμαστε σε μεγάλο βαθμό κατά την περίοδο του καλοκαιριού λόγω της ζέστης. Το νερό είναι η καλύτερη λύση αλλά πρέπει να ξέρουμε ότι όταν είναι πολύ παγωμένο δεν μπορούμε να πιούμε την απαιτούμενη ποσότητα, άρα το καλύτερο είναι να είναι χλιαρό προς κρύο.

benefits of drinking water

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να βρούμε τρόπους να ενυδατωνόμαστε εκτός από τα φρούτα και το νερό. Καλή λύση είναι να κάνουμε δροσιστικά ροφήματα όπως για παράδειγμα να φτιάξουμε μια λεμονάδα, συνδυασμός αεριούχου νερού με στημένο λεμόνι.

Αν κάποιος πάθει αφυδάτωση στη παραλία λόγω της ζέστης, καλό θα ήταν να πάρει ισοτονικό ποτό δηλαδή αθλητικό ποτό που περιέχει ηλεκτρολύτες.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις στην κατηγορία ΥΓΕΙΑ ΕΔΩ

coffee 3950701 960 720

-Το αλκοόλ και ο καφές στην παραλία δεν προτείνονται διότι προκαλούν αφυδάτωση. Όμως όταν το κάνουμε καλό θα ήταν να πίνουμε την ίση ποσότητα σε νερό. Να έχουμε νερό οπωσδήποτε μαζί μας.

«Για το καλοκαίρι εγώ πάντα συμβουλεύω να αποφεύγουμε τα βαριά γεύματα δηλαδή τα τηγανητά, κρέμες γάλακτος, τα πολλά τυριά, πίτσες, μακαρονάδες, δηλαδή τα γεύματα που είναι πολύ βαριά για να τα πέψει ο οργανισμός μας και βαραίνουν ακόμη περισσότερο, ειδικά αν είμαστε στην παραλία και θέλουμε να κολυμπήσουμε να παίξουμε να κινηθούμε.»

H2 1 W25 BeachBats

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πως η Κρίση Πανικού δυσχεραίνει την ζωή μας - Συμπτώματα και αντιμετώπιση

«Επίσης να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε την άσκηση μας αντί να την μειώσουμε. Οι περισσότεροι από εμάς το καλοκαίρι που ξαπλώνουμε στη παραλία, καλό θα ήταν να κολυμπήσουμε να τρέξουμε να περπατήσουμε ή να παίξουμε ρακέτες, να κάνουμε όσο περισσότερες δραστηριότητες μπορούμε ούτως ώστε να μην μας μείνουν οι θερμίδες του καλοκαιριού.»