Διαταραχή επεισοδιακής υπερφαγίας - Τι πρέπει να γνωρίζετε

Διαταραχή επεισοδιακής υπερφαγίας - Τι πρέπει να γνωρίζετε

Τι είναι η διαταραχή επεισοδιακής υπερφαγίας; 

Όπως εξηγεί και η Ευσταθία Παπαδά Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., Ph.D. (Cand) Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου & University College London (UCL), η επεισοδιακή υπερφαγία είναι μία διαταραχή που εμφανίζεται στο 2% του γενικού πληθυσμού και στο 30% των ατόμων που ακολουθούν κάποια δίαιτα αδυνατίσματος και χαρακτηρίζεται από την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας τροφής σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και σχετίζεται με απώλεια ελέγχου και θλίψη μετά το επεισόδιο της υπερφαγίας.

Πώς θα αναγνωρίσετε ότι πάσχετε από αυτή τη διαταραχήΤρώτε πολύ πιο γρήγορα από το φυσιολογικόΤρώτε μέχρι να νιώσετε ενοχλητικά πλήρηςΤρώτε μεγάλες ποσότητες τροφής παρότι δε νιώθετε αίσθημα πείναςΤρώτε μόνος λόγω ντροπήςΝιώθετε αηδία, απογοήτευση ή πολύ ένοχος μετά από την υπερφαγία

Αν λοιπόν ταλαιπωρήστε από επεισόδια υπερφαγίας θα πρέπει να επαναπροσδιορίσετε τη σχέση σας με το φαγητό και να το δείτε ως πηγή θρέψης και όχι ως τρόπο να αποβάλετε το άγχος από τις δυσάρεστες καταστάσεις της καθημερινότητας.

Τι να κάνετε

Μην καταφεύγετε σε περιοριστικές δίαιτες
Αν έχετε πάρει βάρος λόγω των υπερφαγικών επεισοδίων μην ακολουθείτε αυστηρές δίαιτες με μεγάλο περιορισμό στις προσλαμβανόμενες θερμίδες ή αποκλεισμό συγκεκριμένων ομάδων τροφίμων. Ο αυστηρός περιορισμός μόνο τα αντίθετα αποτελέσματα μπορεί να έχει οδηγώντας ξανά σε υπερφαγικά επεισόδια.

Κάνετε τα τακτικά γεύματα συνήθεια
Αποφεύγοντας τα τακτικά γεύματα αυξάνετε τις πιθανότητες να υπερκαταναλώσετε φαγητό στο επόμενο γεύμα επιλέγοντας τρόφιμα με αρκετά λιπαρά και ζάχαρη. Φτιάξτε λοιπόν ένα ημερήσιο πλάνο με 3 κυρίως και 2 ενδιάμεσα snacks και προσπαθήστε να το υιοθετήσετε σταδιακά.

Αποφύγετε επεξεργασμένα τρόφιμα πλούσια σε αλάτι και ζάχαρη
Μην αγοράζετε ανθυγιεινά snacks, γιατί η παρουσία τους στο ψυγείο ή στο ντουλάπι μπορεί να σας βάλει σε πειρασμό και να πυροδοτήσει ένα νέο υπερφαγικό επεισόδιο. Ακόμη, προσπαθήστε να αγοράζετε μόνο τα τρόφιμα που χρειάζεστε για μικρό χρονικό διάστημα, γιατί ένα υπερφαγικό επεισόδιο μπορεί να ξεκινήσει και από την υπερκατανάλωση ενός υγιεινού τροφίμου.

Ζητήστε υποστήριξη
Είναι καλύτερα να συναναστρέφεστε άτομα που τρέφονται περισσότερο υγιεινά και να αποφεύγετε εκείνα που μπορεί να κάνουν υποτιμητικά σχόλια για το βάρος σας και τις διατροφικές σας συνήθειες.

Καταπολεμήστε το άγχος με εναλλακτικούς τρόπους
Αντί να καταφεύγετε στο φαγητό κάθε φορά που είστε στεναχωρημένοι ή αγχωμένοι, αναζητήστε τρόπους που θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε. Το αγαπημένο σας σπορ ή hobby, μία βόλτα στο πάρκο, η συνάντηση με ένα αγαπημένο σας πρόσωπο είναι μόνο μερικοί από τους τρόπους που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν.