Σελήνιο: Πόσο χρειάζεστε - Ποια σημάδια δείχνουν έλλειψη (εικόνες)

Σελήνιο: Πόσο χρειάζεστε - Ποια σημάδια δείχνουν έλλειψη (εικόνες)

Το σελήνιο είναι ένα πολύτιμο μέταλλο που συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού, προλαμβάνει χρόνιες ασθένειες και εξασφαλίζει την απαραίτητη ενέργεια για να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις της καθημερινότητας.

Ανήκει στην κατηγορία των ιχνοστοιχείων, χρειαζόμαστε δηλαδή μικρές ποσότητες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι ασήμαντο.

Το σελήνιο εμπλέκεται στην αναπαραγωγική υγεία, τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα και τη σύνθεση του DNA, ενώ δρα και ως αντιοξειδωτικό.

Ποιες είναι οι ανάγκες του οργανισμού σε σελήνιο

Οι ενήλικες άντρες και γυναίκες χρειάζονται καθημερινά 55 μικρογραμμάρια (mcg) σεληνίου. Οι έγκυοι και οι γυναίκες που θηλάζουν χρειάζονται 60 και 70 mcg αντίστοιχα. Ασφαλής θεωρείται η πρόσληψη έως και 100 mcg ημερησίως.

Η επαρκής πρόσληψη σεληνίου είναι δυνατή με την κατανάλωση ποικιλίας θρεπτικών τροφών. Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε σελήνιο είναι τα καρύδια Βραζιλίας, το κοτόπουλο, τα αυγά, οι σαρδέλες, τα στρείδια, οι ηλιόσποροι, τα μανιτάρια.

Μια απλή αιματολογική εξέταση μπορεί να δείξει αν τα επίπεδα σεληνίου στον οργανισμό είναι πολύ χαμηλά. Η ανεπάρκεια ή έλλειψη σεληνίου εκδηλώνεται τυπικά με τα παρακάτω συμπτώματα:

Διαβάστε περισσότερα στο Onmed.gr