Υπ. Παιδείας-ΔΗΣΥ ελέγχουν τους μαθητές, απαντά ο ΓΓ του ΑΚΕΛ στον Α. Νεοφύτου

Υπ. Παιδείας-ΔΗΣΥ ελέγχουν τους μαθητές, απαντά ο ΓΓ του ΑΚΕΛ στον Α. Νεοφύτου

Η αντιπαράθεση που ξέσπασε με αφορμή τις κινητοποιήσεις των μαθητών για το θέμα των εξετάσεων ανά τετράμηνο συνεχίστηκε και σήμερα μεταξύ ΑΚΕΛ και ΔΗΣΥ.

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ Άντρος Κυπριανού, ο οποίος είχε συνάντηση νωρίς το μεσημέρι με αντιπροσωπεία των οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ, και ΟΛΤΕΚ για το θέμα του κρατικού μισθολογίου, ρωτήθηκε για χθεσινές δηλώσεις του Αβέρωφ Νεοφύτου ότι οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας των μαθητών είναι καθοδηγούμενες.

“Ο κ. Νεοφύτου δηλαδή θεωρεί ότι και οι νοσηλευτές, και οι υπάλληλοι στα λεωφορεία και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις είναι καθοδηγούμενες από το ΑΚΕΛ”, διερωτήθηκε ο ΓΓ του ΑΚΕΛ, για να προσθέσει ότι “ο άνθρωπος που έκαμνε δηλώσεις από την πλευρά των εκπαιδευτικών οργανώσεων είναι μέλος του Πολιτικού Γραφείου του κόμματός του και αλίμονο αν τον καθοδηγεί το ΑΚΕΛ”, ανέφερε.

Σημείωσε ότι είναι προφανές “ότι επιχειρούν να αποφύγουν τη συζήτηση της ουσίας των θεμάτων και να τη μεταφέρουν κάπου αλλού γιατί δεν τους συμφέρει να συζητηθεί η ουσία και η ουσία λέει ότι δίχως διάλογο προχωρούν στην κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων οι οποίες αντί να λύσουν προβλήματα, θα προκαλέσουν πολύ περισσότερα”.

Όπως είπε ο κ. Κυπριανού, όταν διατυπωθεί μια διαφορετική άποψη από τη δική τους, δεν έχουν την αντοχή να την ακούσουν, να την συζητήσουν και να προσπαθήσουν να πείσουν για την ορθότητά της.

“Την στιγματίζουν, προσπαθώντας να την απαξιώσουν και απαξιώνοντας τους μαθητές, τη νεολαία δηλαδή πάνω στην οποία λένε ότι επενδύουν για το μέλλον, πρέπει να έχουν υπομονή, να συζητήσουν την ουσία και η ουσία λέει ότι πάμε σε μια τυχοδιωκτική περιπέτεια και αυτή η προσέγγιση θα προκαλέσει σοβαρότατα προβλήματα στους μαθητές, θα δώσει ώθηση να στραφούν περισσότεροι στα ιδιαίτερα μαθήματα και τα φροντιστήρια για να ανταποκριθούν στις ανάγκες που θα προκύψουν”, ανέφερε.

Ο κ. Κυπριανού διερωτήθηκε τι θα γίνουν όλοι αυτοί οι μαθητές οι οικογένειες των οποίων δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια για να μπορούν να ανταποκρίνονται σε αυτές τις αυξημένες ανάγκες.

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ συνέχισε λέγοντας ότι διατυπώθηκε πρόσφατα καταγγελία για τις μαθητικές εκλογές και η Επίτροπος για τα Δικαιώματα του Παιδιού έχει απαιτήσει να της δοθούν τα απαραίτητα στοιχεία από το Υπουργείο Παιδείας για να μπορέσει να διερευνήσει την υπόθεση και να αποφανθεί κατά πόσο είναι δικαιολογημένη η ένσταση.

“Είπε (η Επίτροπος) ότι καταρχήν υπάρχει θέμα. Κωφεύει το Υπουργείο Παιδείας εδώ και καιρό και παρά τις επανειλημμένες επιστολές, αποφεύγει να δώσει τα στοιχεία στην Επίτροπο, γιατί, είναι το μεγάλο ερώτημα. Μήπως είναι άλλοι που καθοδηγούνται από πολιτικά κόμματα για να εξυπηρετούν σκοπιμότητες, να ελέγχουν τους μαθητές και να εξασφαλίζουν ότι δεν θα υπάρχει καμία αντίδραση στις πολιτικές που θα διαμορφωθούν; Εμείς λέμε ότι αυτοί οι κάποιοι δεν είναι το ΑΚΕΛ, είναι το Υπουργείο Παιδείας και ο ΔΗΣΥ”, κατέληξε.

Κρατικό μισθολόγιο- αναδιάρθρωση δημόσιου τομέα

Ο κ. Κυπριανού συζήτησε με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις το θέμα της αναδιάρθρωσης του δημόσιου τομέα και ειδικότερα το θέμα του κρατικού μισθολογίου. Ανέφερε ότι η Κυβέρνηση στοχεύοντας στη μεταρρύθμιση, δυστυχώς έχει αποφύγει να αγγίξει την ουσία και ότι οι κυβερνώντες θα έπρεπε να ασχοληθούν σε πολύ μεγαλύτερο βάθος με θέματα τα οποία έχουν να κάνουν με την παραγωγικότητα, με την αποτελεσματικότητα των διαφόρων υπουργείων και διαφόρων κρατικών τμημάτων, καθώς επίσης και με την ενδεχόμενη αναδιάρθρωση που απαιτείται σήμερα με βάση ένα στρατηγικό σχεδιασμό.

“Έπρεπε ως κοινωνία να καθορίσουμε το στόχο, προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε, να ιεραρχήσουμε προτεραιότητες και στη συνέχεια να δούμε πώς οργανώνουμε τη δομή του δημόσιου τομέα για να μπορέσει να ανταποκριθεί σε αυτές τις ανάγκες που προκύπτουν από το σχεδιασμό. Αντί τούτου η κυβέρνηση έχει περιοριστεί σε μια πολύ επιφανειακή προσέγγιση του ζητήματος 'μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα' και την ίδια στιγμή στοχεύει στο να περιορίσει μόνο το κρατικό μισθολόγιο”, ανέφερε.

Ο κ. Κυπριανού είπε ότι πρόκειται για μια προσέγγιση που δεν λαμβάνει υπόψη τις διαδικασίες οι οποίες έχουν καθοριστεί εδώ και δεκαετίες, παραγνωρίζει αποφάσεις που έχουν ληφθεί, πχ συζητήσεις που θα πρέπει να προηγηθούν στη μεικτή επιτροπή προσωπικού, συλλογικές συμβάσεις που υπάρχουν και άλλες τέτοιες διαδικασίες. Κατήγγειλε την Κυβέρνηση ότι “επιχειρώντας με ένα επικοινωνιακό τρόπο να πείσει για την ορθότητα των προσεγγίσεων της, επιβάλει τις πολιτικές της αποφάσεις”.

“Θεωρούμε ότι η προσέγγισή τους είναι πολύ λανθασμένη, και δογματική και όχι απλά δεν θα λύσει τα προβλήματα αλλά θα προκαλέσει τριγμούς και αντιπαραθέσεις και θα συσσωρεύσει πολύ περισσότερα προβλήματα από ότι υπάρχουν σήμερα στην κοινωνία”, ανέφερε.

Είπε ότι το κόμμα του επιμένει ότι αν πραγματικά θέλει να προχωρήσει σε μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα, η Κυβέρνηση θα πρέπει να ασχοληθεί σε βάθος με αυτά τα ζητήματα, και όχι να αναλώνεται σε κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως είπε.

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Δημήτρης Ταλιαδώρος είπε ότι το ΑΚΕΛ είναι πάντα το κόμμα που ανταποκρίνεται στα αιτήματα των οργανώσεων για συνάντηση και ανταλλαγή απόψεων.

“Η βασική μας διάσταση (με την Κυβέρνηση) είναι ότι δεν έγινε κανένας ουσιαστικός διάλογος, για τα θέματα που αφορούν το μισθολόγιο και την ανέλιξη, υπάρχουν θεσμοθετημένα όργανα εδώ και δεκαετίες στα οποία θα έπρεπε να συζητούνται αυτά τα πράγματα, δεν έγινε κανένας διάλογος και καμία συζήτηση και η έκκλησή μας στον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας είναι επιτέλους να λειτουργήσει ο διάλογος με τους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα”, ανέφερε.

Πρόσθεσε ότι ενισχύεται αυτή η έκκληση από το γεγονός ότι η Κύπρος είναι ίσως η μόνη χώρα που πέρασε μνημόνιο και που έχει ένα συνδικαλιστικό κίνημα που έχει επιδείξει ένα τέτοιο αίσθημα κοινωνικής ευαισθησίας και αλληλεγγύης και που βοήθησε αυτό το κράτος πολύ γρήγορα να εξέλθει από το μνημόνιο.

“Νοιώθουμε και απαιτούμε από αυτούς που κυβερνούν να αναγνωρίζουν αυτή τη συνεισφορά ότι βοήθησαν ( οι συνδικαλιστικές οργανώσεις) αυτό τον τόπο, αυτή την πατρίδα να εξέλθει από δύσκολες καταστάσεις, τουλάχιστον δίδοντάς τους το δικαίωμα να διαλέγονται και να εκφράζουν τις απόψεις τους”, κατέληξε.