Υπουργός Μεταφορών:Η ασφάλεια πτήσεων στην Κύπρο εμποδίζεται από το παράνομο αεροδρόμιο

Υπουργός Μεταφορών:Η ασφάλεια πτήσεων στην Κύπρο εμποδίζεται από το παράνομο αεροδρόμιο

Η ανάπτυξη της πολιτικής αεροπορίας και η ασφάλεια πτήσεων στη Κύπρο εμποδίζεται από τη λειτουργία του παράνομου αεροδρομίου Ερτζάν και από τις παρεμβάσεις του λεγόμενου πύργου ελέγχου, ανέφερε σήμερα σε χαιρετισμό του ο Υπουργός Μεταφορών, Συγκοινωνιών και Εργων Μάριος Δημητριάδης.

Σε χαιρετισμό του σε διεθνές συνέδριο για τους κινδύνους και τα οφέλη από τη χρήση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών, γνωστών ως drones που πραγματοποιείται στη Λάρνακα και ανέγνωσε η πρώτη Διοικητικός Λειτουργός του Υπουργείου Αφροδίτη Κοφτερού, ο Υπουργός συνεχάρη το Μεσογειακό Ιδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων για τη διοργάνωση του συνεδρίου το οποίο χαρακτήρισε «επίκαιρο και ενδιαφέρον» σημειώνοντας ταυτόχρονα την ουσιαστική συμβολή του Ιδρύματος στο θέμα της ασφάλειας πτήσεων στη Κύπρο και στη περιοχή της Μεσογείου.

«Είναι γι’αυτό το λόγο» συνέχισε «που η κυβέρνηση στηρίζει το Ιδρυμα και θα συνεχίσει να το πράττει, αφού θεωρούμε ότι μη κυβερνητικές οργανώσεις μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο και να ενισχύσουν τις προσπάθειες της κυβέρνησης, ειδικά σε τεχνικά ζητήματα όπως αυτά της αεροπορίας και της ασφάλειας πτήσεων».

Ανέφερε ακόμα ότι εκδηλώσεις τέτοιου είδους εκτός από τη συζήτηση και την ανταλλαγή ιδεών για σημαντικά θέματα, «συμβάλλουν αποτελεσματικά στην ανάπτυξη της περιφερειακής συνεργασίας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό δεδομένου ότι θεωρείται γενικά πως η συνεργασία είναι το κλειδί για τη μελλοντική ανάπτυξη της αεροπορίας, αφού τα αεροπορικά ταξίδια είναι εκ φύσεως μια διακρατική και διαπεριφερειακή δραστηριότητα» είπε και σημείωσε πως «η συνεργασία αυτή είναι μεγαλύτερης ακόμα σημασίας δεδομένου ότι ζούμε σε μια πολύ ασταθή και πολιτικά ασταθή περιοχή».

Είναι γι’αυτό το λόγο συνέχισε ο κ. Δημητριάδης, που η κυπριακή κυβέρνηση «αποδίδει μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη των καλών σχέσεων με όλους τους γείτονες μας. Είμαστε σίγουροι ότι η Κύπρος ως η μόνη χώρα στη περιοχή που είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του EUROCONTROL, μπορεί δυνητικά να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην ενίσχυση της συνεργασίας και τη διευκόλυνση της υιοθέτησης κοινών προτύπων».

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ακόμα ότι «η ανάπτυξη της πολιτικής αεροπορίας και η ασφάλεια πτήσεων στη Κύπρο εμποδίζεται από τη λειτουργία του παράνομου αεροδρομίου στις κατεχόμενες περιοχές της Κύπρου και από τις παρεμβάσεις του λεγόμενου πύργου ελέγχου Ερτζάν, στην παροχή υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο ΦΙΡ Λευκωσίας, κάτι που έχει καταδικαστεί από τη Διεθνή Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας».

Ανέφερε επίσης ότι «αυτή η ανωμαλία, σε συνδυασμό με τη συχνή παρέμβαση μη εξουσιοδοτημένων και μη συντονισμένων στρατιωτικών πτήσεων από την Τουρκία, δημιουργεί κινδύνους για την αεροπορία, κίνδυνοι οι οποίοι έχουν αναγνωριστεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τον ICAO. Συγκεκριμένες προσπάθειες για περιορισμό των κινδύνων αυτών δεν έχουν τελεσφορήσει λόγω των παράλογων απαιτήσεων της Τουρκίας, ενώ από πλευράς μας θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την ενίσχυση της ασφάλειας, πάντοτε με βάση το διεθνές δίκαιο και τις διατάξεις της Σύμβασης του ICAO».

Σε δηλώσεις του, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του FSF-MED Χρίστος Πέτρου, ανέφερε ότι «αυτό είναι το 7ο Διεθνές Συνέδριο που διοργανώνει το Μεσογειακό Ιδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων και θεωρούμε ότι είναι ίσως το πιο σημαντικό επειδή το θέμα που έχει επιλεγεί, δηλαδή οι δυνητικοί κίνδυνοι από τη χρήση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών γνωστών ως Drones, αλλά και η δυνητική χρησιμότητα των συγκεκριμένων αεροσκαφών».

Πρόσθεσε ότι «είναι η πρώτη φορά που οργανώνουμε κάτι από κοινού με το Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας γνωστό ως ICAO, κάτι που ο Οργανισμός κάνει πολύ σπάνια. Συνέδρια όπως αυτά όπου υπάρχουν ομιλητές από 13 χώρες και 150 περίπου συμμετέχοντες από 18 χώρες, πέραν της εκπαιδευτικής και ενημερωτικής σημασίας του και της συμβολής του στην βελτίωση της ασφάλειας πτήσεων, προσδίδει στην Κύπρο κύρος και ενδυναμώνει τον περιφερειακό της ρόλο στον αεροπορικό τομέα».

Ανέφερε ακόμα ότι «οι άνθρωποι του ICAO που βρίσκονται σήμερα στο συνέδριο είναι αυτοί που χειρίζονται τα θέματα των προβλημάτων που έχουμε με την Τουρκία όσον αφορά το θέμα ασφάλειας στο δικό μας ΦΙΡ όπου η Τουρκία δεν συνεργάζεται και είναι αυτοί που θα διαδραματίσουν ίσως και σημαντικό ρόλο στον καθορισμό των διευθετήσεων όσον αφορά την επίλυση του Κυπριακού προβλήματος».

Ερωτηθείς για τα προβλήματα που δημιουργούνται στην ασφάλεια πτήσεων από τη λειτουργία του παράνομου αεροδρομίου στα κατεχόμενα, ο κ. Πέτρου απάντησε πως οι συμμετέχοντες από το ICAO είναι άμεσα εμπλεκόμενοι στο θέμα των κινδύνων που δημιουργούνται για την ασφάλεια των πτήσεων από την ύπαρξη και λειτουργία του παράνομου αεροδρομίου και κέντρο ελέγχου του και την άρνηση της Τουρκίας να συνεργαστεί με τις δικές μας αρχές της Πολιτικής Αεροπορίας.

Από την πλευρά του ο Διευθυντής του ICAO Luis Fonseca de Almeida χαρακτήρισε «πολύ σημαντικό το συνέδριο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Διεθνής Πολιτική Αεροπορία είναι μια παγκόσμια δραστηριότητα. Το ICAO πάντα προσπαθεί να συνεργάζεται στενά με σημαντικούς οργανισμούς όπως για παράδειγμα το Μεσογειακό Ιδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων σε μια προσπάθεια να λάβει τις καλύτερες λύσεις για την αντιμετώπιση σημαντικών ζητημάτων όπως είναι τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ένα πολύ σημαντικό θέμα στις μέρες μας».

Πρόσθεσε ακόμα ότι «το συγκεκριμένο συνέδριο θα συμβάλει σημαντικά στο θέμα της ρύθμισης των μη επανδρωμένων αεροσκαφών».

Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Λάρνακα από το "Μεσογειακό Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων ( FSF-MED), με τη στήριξη της κυπριακής Κυβέρνησης και του "Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας ( ICAO) και συμμετείχαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι του ICAO, μεγάλος αριθμός ειδικών και εκπροσώπων Κρατικών Αρχών, Ευρωπαϊκών και Επαγγελματικών Οργανισμών, όπως η IATA, ACI, CANSO, JAATO και αρκετών χωρών, οι οποίοι παρουσίασαν τους δυνητικούς κινδύνους αλλά και τα θετικά αποτελέσματα που μπορούν να προκύψουν από τη χρήση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones ).

Από την Κύπρο συμμετείχαν στο συνέδριο μεταξύ άλλων εκπρόσωποι των αεροδρομίων, της Πολιτικής και Πολεμικής Αεροπορίας, της Αστυνομίας, της Πολιτικής Αμυνας, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, του Κέντρου Ελέγχου Ερευνας και Διάσωσης, του Τμήματος Δασών, των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και των Βρετανικών Βάσεων Ακρωτηρίου.

Το πρώτο μέρος του Συνεδρίου ολοκληρώθηκε με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων και Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

Ακολούθησαν βραβεύσεις στον «Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας» με αφορμή την 70η επέτειο της ίδρυσης του και στον «Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας Πτήσεων», για την προσφορά του στην Ευρωπαϊκή Πολιτική Αεροπορία.